En aquest article exposarem més vehicles de Can Olivet, de Banyoles, en el període que compren els anys 1940 i 1950:
11) TAXI CITROËN TURISME amb matrícula GI-4767.
Places: 7
Aquest taxi fou comprat l'any 1956 al senyor Domingo Pagès i Coll, amb adreça al carrer Cort Reial de la ciutat de Girona. Fou venut l'any 1961.
D'aquest vehicle se'n conserva la targeta de transport de taxi del 1957, i el justificant del pagament de l'impost de circulació de vehicles del 1956:
12) AUTOCAR REO petit, amb matrícula GI-5056
HP: 19
Carrosseria: Josep Vert i Planas, de Torroella de Montgrí (Baix Empordà)
Aquest autocar fou matriculat l'any 1933, i inscrit a nom d'en Josep Brugués i Brandia, amb adreça al carrer França de Besalú. Fou venut l'any 1940 al senyor Josep Onna, de Calella (Maresme), fundador de l'empresa AUTOCARS CALELLA. Aquest Reo fou transformat en un camió.
Dues fotografies d'aquest Reo. La primera fotografia presa l'any 1933 davant del Parc Siqués de Besalú; la segona fotografia presa davant de l'església de Sant Cristòfol de Banyoles:
En quant a la documentació administrativa que es conserva, hi ha una targeta de transport de l'any 1940 i el justificant del pagament de l'impost de circulació d'aquell any:
13) AUTOCAR REO DE LA CUA amb matrícula GI-5781.
Places: 33
Carrosseries: Pujol-Beulas d'Arbúcies (La Selva).
Aquest autocar fou comprat l'any 1935 i inscrit a nom d'en Josep Brugués i Brandia, de Besalú. Fou venut a Autocars de la línia de Rubí, a Barcelona, per 62.000 pessetes.
Aquest Reo fou amagat durant la guerra civil del 1936-1939 a Can Marcos de Besalú. A començament de l'any 1939, amb la retirada de l'exèrcit de la República espanyola fou requisit i va creuar la frontera pel pas de La Jonquera-El Pertús. Va poder ser recuperat a Hondarribia.
La primera foto d'aquest Reo, presa l'any 1935 a Besalú, correspon a la carrosseria original d'en Pujol-Beulas, quan fou estrenat. La segona foto de l'any 1940, presa també a Besalú, hi ha el Reo restaurat pel carrosser Beulas dels danys causats pel requisament l'any 1939:
La primera foto d'aquest Reo, presa l'any 1935 a Besalú, correspon a la carrosseria original d'en Pujol-Beulas, quan fou estrenat. La segona foto de l'any 1940, presa també a Besalú, hi ha el Reo restaurat pel carrosser Beulas dels danys causats pel requisament l'any 1939:
14) AUTOCAR MORRIS amb matrícula GI-6093.
Aquest autocar fou comprat al senyor Francisco Moré (Autocars Miami) de Tossa de Mar (La Selva). Fou desballestat a Besalú.
La única fotografia que es conserva d'aquest autocar Morris, presa a Can Olivet, de Besalú:
La única fotografia que es conserva d'aquest autocar Morris, presa a Can Olivet, de Besalú:
15) CHEVROLET amb matrícula GI-6585.
HP: 16
Titular: Sr. Josep Brugués i Brandia, amb adreça al carrer Generalísimo 4, de Besalú.
D'aquest vehicle únicament es conserva el justificant de pagament de l'impost de circulació de l'any 1942:
16) CAMIÓ CHEVROLET amb matrícula GI-6596.
Motor número 156.311
Pneumàtics: 32 x 6
Camió matriculat l'any 1941, i titularitat del senyor Josep Brugués i Brandia, amb adreça al carrer Generalísimo 4, de Besalú. Aquest camió fou comprat per a transportar comestibles i bocois de vi de l'Alt Empordà.
17) CAMIÓ LANCIA amb matrícula GI-6597.
HP: 21
Fou comprat l'any 1942 al senyor José Agustí Trilla, mantenint-se el titular i domiciliant-lo en el carrer Generalísimo 4, de Besalú. Anys més tard, fou venut a l'empresa ANÓNIMA DE TRANSPORTES d'Olot (Garrotxa).
Fotografia d'aquest bonic camió Lancia presa l'any 1943 a Besalú. A la dreta hi ha en Joan Brugués i Prat. Aquest camió fou carrossat per en Tena, de Vic (Osona).
Justificants de pagament de l'impost de circulació de vehicles dels anys 1942 i 1943:
18) COTXE CITROËN TAXI amb matrícula GI-6611.
HP: 11
Aquest taxi era inscrit a favor d'en Francisco Cros i Llongarriu. Els anys 1942 i 1943 era domiciliat al carrer Generalisimo 4 de Besalú; l'any 1944 fou domiciliat al carrer General Mola també de Besalú.
Justificants de pagament de l'impost de circulació de vehicles dels anys 1942, 1943 i 1944:
19) AUTOCAR CHEVROLET amb matrícula GI-6986.
Motor Perkins
HP:21
Places: 27-31.
Aquest autocar tingués dues carrosseries; la segona fou construïda per CARROSSERIES GERMANS TEIXIDOR, de Banyoles.
Fou comprat l'any 1945 i inscrit a favor del senyor Josep Brugués i Brandia, amb adreça al carrer Generalísimo 4, de Besalú; l'any 1960 aquest vehicle fou transferit al senyor Agustí Brugués i Olivet. Fou venut el 12 d'agost de 1965 al senyor Salvador Camps i Renart, de Tordera (Maresme) per 250.000 pessetes. La primera carrosseria es vengué a en Garriga, de Cànoves (Vallès Oriental).
L'any 1957 aquest autocar estava domiciliat a la plaça Màrtirs, de Tortellà (Garrotxa).
Tres fotografies d'aquest autocar amb les dues versions de la primera carrosseria; en aquesta primera fotografia s'estava reparant una pana al santuari de La Salut:
Tres fotografies de la segona carrosseria d'aquest autocar, amb dues versions:
Fou comprat l'any 1945 i inscrit a favor del senyor Josep Brugués i Brandia, amb adreça al carrer Generalísimo 4, de Besalú; l'any 1960 aquest vehicle fou transferit al senyor Agustí Brugués i Olivet. Fou venut el 12 d'agost de 1965 al senyor Salvador Camps i Renart, de Tordera (Maresme) per 250.000 pessetes. La primera carrosseria es vengué a en Garriga, de Cànoves (Vallès Oriental).
L'any 1957 aquest autocar estava domiciliat a la plaça Màrtirs, de Tortellà (Garrotxa).
Tres fotografies d'aquest autocar amb les dues versions de la primera carrosseria; en aquesta primera fotografia s'estava reparant una pana al santuari de La Salut:
Tres fotografies de la segona carrosseria d'aquest autocar, amb dues versions:
En quant a la documentació administrativa, hi ha la targeta de l'any 1947 que l'autoritzava per a fires i mercats, la targeta de transports regulars de l'any 1960, la targeta d'aprovisionament de benzina i el justificant del pagament de l'impost de circulació de vehicles de l'any 1950:
20) CAMIÓ CHEVROLET amb matrícula GI-7124.
Motor: t-3173509.
HP: 3
TM: 3
Titular: en Josep Brugués i Brandia, del carrer Generalísimo 4, de Tortellà. Fou venut l'any 1946 a l'empresa ROMAGOSA & Cia, de Barcelona.
D'aquest vehicle solament es conserva la patent nacional de circulació d'automòbils: