En Joaquim Puig i Casadellà va néixer l'any 1920 a Valldevià, un petit poble que forma part del municipi de Vilopriu, a
la comarca del Baix Empordà. Treballador i amb empenta va comprar a en Pere Badosa, del poble d'Albons, la línia regular de servei de passatgers entre Bellcaire d'Empordà i Girona, la qual es prestava tots els dies de la setmana, llevat dels
diumenges, i també els cotxes. Li adquirí igualment els serveis de mercats. El garatge era al carrer Nord
14 de Bellcaire d'Empordà, en la part posterior de la casa que la família Puig tenia en la localitat.
El senyor Puig, amb un cotxe marxava de Bellcaire d'Empordà a un quart de vuit del matí i arribava, generalment, a les nou del matí a la parada que tenia a la plaça de Sant Agustí de Girona, davant del restaurant La Marina. Els primers anys, sortia de Girona a les cinc de la tarda i solia arribar a Bellcaire d'Empordà cap a les set del vespre. Al cap d'uns anys, d'acord amb els peticions dels usuaris de la línia que volien dinar a casa, marxava de Girona a les dotze del migdia en lloc de les cinc de la tarda.
El senyor Puig, amb un cotxe marxava de Bellcaire d'Empordà a un quart de vuit del matí i arribava, generalment, a les nou del matí a la parada que tenia a la plaça de Sant Agustí de Girona, davant del restaurant La Marina. Els primers anys, sortia de Girona a les cinc de la tarda i solia arribar a Bellcaire d'Empordà cap a les set del vespre. Al cap d'uns anys, d'acord amb els peticions dels usuaris de la línia que volien dinar a casa, marxava de Girona a les dotze del migdia en lloc de les cinc de la tarda.
La línia regular de viatgers de Bellcaire d'Empordà a Girona, titularitat d'en Joaquim
Puig, parava en els següents pobles: Bellcaire d'Empordà, Albons, Viladamat, l'Arbre Sec, Ventalló,
l'encreuament de Valldavià, Saus, Camallera, Llampaies, Orriols,
Viladasens, Cervià de Ter, Medinyà, Sant Julià de Ramis i Girona.
Els serveis de mercats que realitzava el senyor Puig eren els següents: els dilluns, la línia de Bellcaire d'Empordà i Albons fins a Torroella de Montgrí. Els dimarts no hi havia servei de mercats. Els dimecres, malgrat tenir la concessió per desplaçar-se al mercat de Banyoles, de gran importància i anomenada aquells anys, desistí de fer tal servei. Els dijous anaven al mercat de Figueres des de Bellcaire d'Empordà passant per Albons, Viladamat, l'Arbre Sec, Torroella de Fluvià, Vilacolum i La Bomba. Els divendres anava a La Bisbal d'Empordà mitjançant dues línies diferents: una sortia de Bellcaire d'Empordà a través d'Albons, Tor, La Tallada, Verges, Ultramort, Parlavà, Casavells i Corçà; l'altre partia de Foixà i seguia per Rupià i Parlavà. L'autocar de retorn a Foixà sortia a les onze del matí de La Bisbal d'Empordà, i l'autobús de Bellcaire d'Empordà partia a les dotze del migdia de La Bisbal d'Empordà. Els diumenges feia serveis discrecionals de tota mena.
El manteniment i reparacions mecàniques dels cotxes del senyor Puig eren confiats al mecànic Josep Bellapart del poble de Verges. I els bonys i colps de les carrosseries eren reparats per en Josep Plaja i Font, de Torroella de Montgrí, cunyat d'en Joaquim Puig, planxista i carrosser.
El senyor Puig tingué tres autobusos interurbans Nazar. El primer Nazar, un Ocell Blau, fou comprat nou al concessionari oficial de Girona. Disposava de trenta-cinc places i llur matrícula era GI-54350. Un bon amic de Segovia, l'Ángel Martin Duque, posseïdor d'uns quants camions clàssics admirablement ben restaurats i que participa de la difusió d'aquest constructor saragossà, ens ha enviat una fotografia trobada a internet del primer Nazar del senyor Puig retratat a la parada que tenia davant del restaurant La Marina de la plaça de Sant Agustí de Girona:
Els serveis de mercats que realitzava el senyor Puig eren els següents: els dilluns, la línia de Bellcaire d'Empordà i Albons fins a Torroella de Montgrí. Els dimarts no hi havia servei de mercats. Els dimecres, malgrat tenir la concessió per desplaçar-se al mercat de Banyoles, de gran importància i anomenada aquells anys, desistí de fer tal servei. Els dijous anaven al mercat de Figueres des de Bellcaire d'Empordà passant per Albons, Viladamat, l'Arbre Sec, Torroella de Fluvià, Vilacolum i La Bomba. Els divendres anava a La Bisbal d'Empordà mitjançant dues línies diferents: una sortia de Bellcaire d'Empordà a través d'Albons, Tor, La Tallada, Verges, Ultramort, Parlavà, Casavells i Corçà; l'altre partia de Foixà i seguia per Rupià i Parlavà. L'autocar de retorn a Foixà sortia a les onze del matí de La Bisbal d'Empordà, i l'autobús de Bellcaire d'Empordà partia a les dotze del migdia de La Bisbal d'Empordà. Els diumenges feia serveis discrecionals de tota mena.
El manteniment i reparacions mecàniques dels cotxes del senyor Puig eren confiats al mecànic Josep Bellapart del poble de Verges. I els bonys i colps de les carrosseries eren reparats per en Josep Plaja i Font, de Torroella de Montgrí, cunyat d'en Joaquim Puig, planxista i carrosser.
El senyor Puig tingué tres autobusos interurbans Nazar. El primer Nazar, un Ocell Blau, fou comprat nou al concessionari oficial de Girona. Disposava de trenta-cinc places i llur matrícula era GI-54350. Un bon amic de Segovia, l'Ángel Martin Duque, posseïdor d'uns quants camions clàssics admirablement ben restaurats i que participa de la difusió d'aquest constructor saragossà, ens ha enviat una fotografia trobada a internet del primer Nazar del senyor Puig retratat a la parada que tenia davant del restaurant La Marina de la plaça de Sant Agustí de Girona:
Amb aquest Nazar prestava en règim d'exclusivitat el servei discrecional dels viatges de la "Orquestra Caravana" de Torroella de Montgrí. També havia transportat la cobla "Els Montgrins" de Torroella de Montgrí. I ocasionalment, de tant en tant, també havia fet algun viatge per la cobla "La Principal de la Bisbal". Aquest autocar Nazar patí un accident que causà llur desballestament i la transmissió de la targeta de transport.
El segon Nazar que tingué el senyor Puig, amb una capacitat de vint-i-cinc places, fou comprat d'ocasió al senyor Joan Presas de Torroella de Montgrí. Cobria el servei
de línies regulars i serveis discrecionals. Aquest cotxe, que conduïa en Joaquim Puig, tingué un accident a Serra de Daró. Estigué una colla d'anys abandonat a
l'era d'una masia de l'Escala fins que fou desballestat. La documentació del vehicle fou transmesa a un tercer.
El tercer autocar Nazar, un altre Ocell Blau, el comprà el senyor Puig d'ocasió. Tenia la matrícula GI-63313. Aquest cotxe era d'un transportista de Palafrugell que no va abonar les lletres de canvi girades. Davant tal impagament, en Lluís Costa, que era el representant oficial a Girona, li va fer una oferta de venda al senyor Puig que acceptà.
El Nazar fou comprat per a cobrir tots els serveis que prestava en Joaquim Puig: el transport de soldats del campament militar de Sant Climent Sescebes fins a Manresa passant per la carretera de Cantonigrós, recargolada i de gran bellesa; els serveis discrecionals que sortien, incloent-hi el transport de turistes; les línies regulars i els serveis de mercats que n'era titular i també el transport de les Orquestres Caravana i La Principal de Llagostera.
Aquest cotxe patí un aparatós accident a Sant Hilari Sacalm. El dimecres 26 de juliol de 1974 transportà la cobla La Principal de Llagostera per participar a un aplec sardanista a Sant Hilari Sacalm. El senyor Eleuteri Viñas, veí d'Albons, conduïa el vehicle. S'adonà que els frens fallaven. En l'intent de trobar un taller per reparar-los, quan circulava pel carrer Tres Creus, els frens van deixar de funcionar. El Nazar accelerà sense control i xocà violentament contra un arbre. El conductor havia encastat el vehicle contra l'arbre per aturar-lo. El resultat de la cursa desbocada fou arbres arrencats, tres cotxes destrossats i danys en el jardí de l'hotel Ripoll. El senyor Viñas resultà greument ferit. Les cames li van quedar enganxades entre els ferros de la carrosseria del vehicle. Mai més va tornar a conduir cap vehicle. L'acompanyant va patir ferides lleus.
Fotografia del Nazar accidentat que aparegué al diari Los Sitios:
El cotxe, accidentat, fou dipositat força anys al pati del garatge del carrer Nord 14 de Bellcaire d'Empordà. La targeta de transport fou venuda a un transportista i el motor a un barquer de l'estany de Banyoles.
Tant de bo que algun dia aparegui alguna fotografia del segon autocar Nazar que tingué el senyor Puig. En l'imprevisible món d'internet, com ha succeït ara amb el primer cotxe Nazar, és possible.
El tercer autocar Nazar, un altre Ocell Blau, el comprà el senyor Puig d'ocasió. Tenia la matrícula GI-63313. Aquest cotxe era d'un transportista de Palafrugell que no va abonar les lletres de canvi girades. Davant tal impagament, en Lluís Costa, que era el representant oficial a Girona, li va fer una oferta de venda al senyor Puig que acceptà.
El Nazar fou comprat per a cobrir tots els serveis que prestava en Joaquim Puig: el transport de soldats del campament militar de Sant Climent Sescebes fins a Manresa passant per la carretera de Cantonigrós, recargolada i de gran bellesa; els serveis discrecionals que sortien, incloent-hi el transport de turistes; les línies regulars i els serveis de mercats que n'era titular i també el transport de les Orquestres Caravana i La Principal de Llagostera.
Aquest cotxe patí un aparatós accident a Sant Hilari Sacalm. El dimecres 26 de juliol de 1974 transportà la cobla La Principal de Llagostera per participar a un aplec sardanista a Sant Hilari Sacalm. El senyor Eleuteri Viñas, veí d'Albons, conduïa el vehicle. S'adonà que els frens fallaven. En l'intent de trobar un taller per reparar-los, quan circulava pel carrer Tres Creus, els frens van deixar de funcionar. El Nazar accelerà sense control i xocà violentament contra un arbre. El conductor havia encastat el vehicle contra l'arbre per aturar-lo. El resultat de la cursa desbocada fou arbres arrencats, tres cotxes destrossats i danys en el jardí de l'hotel Ripoll. El senyor Viñas resultà greument ferit. Les cames li van quedar enganxades entre els ferros de la carrosseria del vehicle. Mai més va tornar a conduir cap vehicle. L'acompanyant va patir ferides lleus.
Fotografia del Nazar accidentat que aparegué al diari Los Sitios:
El cotxe, accidentat, fou dipositat força anys al pati del garatge del carrer Nord 14 de Bellcaire d'Empordà. La targeta de transport fou venuda a un transportista i el motor a un barquer de l'estany de Banyoles.
Tant de bo que algun dia aparegui alguna fotografia del segon autocar Nazar que tingué el senyor Puig. En l'imprevisible món d'internet, com ha succeït ara amb el primer cotxe Nazar, és possible.