Una de les empreses que va col·laborar amb OLIVETRANS SA fou AUTOCARS BARBANY, de Granollers. Aquesta empresa tingué una gran activitat durant la dècada de 1960 i 1970, tant per les línies regulars que cobrien com pels serveis discrecionals de tota mena que oferien, incloent-hi transport per a empreses i escoles.
AUTOCARS BARBANY SA sempre va confiar en els autocars HINO i HENSCHEL, així com en les carrosseries AYATS d'Arbúcies, el millor fabricant de l'Estat espanyol en els anys 1960 i 1970 tant per la qualitat dels autocars que fabricava com pels dissenys, molt bonics i moderns aleshores. Llurs autocars eren pintats amb una encertada combinació de verds suaus i crema, els quals posteriorment també foren adoptats per OLIVETRANS SA, abandonant llurs colors originals vermell i crema.
AUTOCARS BARBANY va adquirir l'any 1962 tres autocars HINO, importats del Japó, carrossats per Ayats. Aquesta fotografia del 31 d'octubre del 1962, presa al patí de l'empresa AYATS, a Arbúcies, es veu un d'aquests tres autocars HINO amb la matrícula verda provisional:
En el revers d'aquesta fotografia hi ha un caixetí de l'empresa AYATS indicant el número de carrosseria, la data de sortida del vehicle, llur marca, el propietari i el municipi. En quant al cartell GERMES instal·lat al frontal del vehicle, era un acrònim de GERMANIA i ESPANYA, atès que aquest vehicle cobria la línia regula entre Barcelona i Alemanya.
En aquesta segona fotografia presa a un voral de la Nacional II, just a l'alçada del trencant de Caldes de Malavella, hi ha un autocar HINO de l'empresa BARBANY junt a un OM d'OLIVETRANS, ambdós carrossats per AYATS.
En aquestes dues fotografies hi ha els autocars de l'empresa BARBANY aparcats a un voral de l'antiga Nacional-152 (actualment C-17), davant de la botiga de mobles de La Garriga, i a tocar de l'empresa tèxtil SATI. La bellesa d'aquestes carrosseries és indubtable, descantant-hi el gran vidre davanter panoràmic. Entremig hi ha dos HINOS destinats a la línia regular entre Alemanya i Barcelona.
Una altre fotografia on s'hi veu la part posterior d'aquests autocars, amb els acabats arrodonits típics de l'època. Als fons hi ha dos autocars de PUJOL I PUJOL amb els colors vermell i crema característics d'aquesta de Lloret de Mar (La Selva):
Dues fotografies més de dos dels vehicles d'AUTOCARS BARBANY quan treballaven per OLIVET:
En aquesta fotografia hi ha diversos autocars de BARBANY aparcats en l'aeroport de Girona-Costa Brava, tot just inaugurat l'any 1967, esperant recollir turistes atrets per les meravelles de les comarques gironines:
Una altra fotografia on hi ha diversos autocars de Can BARBANY i de l'empresa OLIVETRANS SA el dia de la inauguració de l'aeroport de Girona-Costa Brava:
En aquesta darrera fotografia presa a l'hotel que hi havia a la Nacional II, just al trencant de la carretera de Caldes de Malavella, i seu de l'empresa OLIVETRANS SA, hi ha diversos autocars de BARBANY que havien recollit turistes i els duien a aquest hotel per a menjar i comprar ceràmica i artesania d'aquestes comarques. Sobta que la nacional II en aquest tram continu tenint el mateix traçat i amplada que fa gairebé 45 anys.
Des d'ací agraïm que tota la informació facilitada pel senyor Joan Brugués per a poder redactar aquesta crònica en primera persona, atès que ell fou un dels protagonistes principals del desvetllament del turisme a la Costa Brava.
AUTOCARS BARBANY SA sempre va confiar en els autocars HINO i HENSCHEL, així com en les carrosseries AYATS d'Arbúcies, el millor fabricant de l'Estat espanyol en els anys 1960 i 1970 tant per la qualitat dels autocars que fabricava com pels dissenys, molt bonics i moderns aleshores. Llurs autocars eren pintats amb una encertada combinació de verds suaus i crema, els quals posteriorment també foren adoptats per OLIVETRANS SA, abandonant llurs colors originals vermell i crema.
AUTOCARS BARBANY va adquirir l'any 1962 tres autocars HINO, importats del Japó, carrossats per Ayats. Aquesta fotografia del 31 d'octubre del 1962, presa al patí de l'empresa AYATS, a Arbúcies, es veu un d'aquests tres autocars HINO amb la matrícula verda provisional:
En el revers d'aquesta fotografia hi ha un caixetí de l'empresa AYATS indicant el número de carrosseria, la data de sortida del vehicle, llur marca, el propietari i el municipi. En quant al cartell GERMES instal·lat al frontal del vehicle, era un acrònim de GERMANIA i ESPANYA, atès que aquest vehicle cobria la línia regula entre Barcelona i Alemanya.
En aquesta segona fotografia presa a un voral de la Nacional II, just a l'alçada del trencant de Caldes de Malavella, hi ha un autocar HINO de l'empresa BARBANY junt a un OM d'OLIVETRANS, ambdós carrossats per AYATS.
En aquestes dues fotografies hi ha els autocars de l'empresa BARBANY aparcats a un voral de l'antiga Nacional-152 (actualment C-17), davant de la botiga de mobles de La Garriga, i a tocar de l'empresa tèxtil SATI. La bellesa d'aquestes carrosseries és indubtable, descantant-hi el gran vidre davanter panoràmic. Entremig hi ha dos HINOS destinats a la línia regular entre Alemanya i Barcelona.
Una altre fotografia on s'hi veu la part posterior d'aquests autocars, amb els acabats arrodonits típics de l'època. Als fons hi ha dos autocars de PUJOL I PUJOL amb els colors vermell i crema característics d'aquesta de Lloret de Mar (La Selva):
Dues fotografies més de dos dels vehicles d'AUTOCARS BARBANY quan treballaven per OLIVET:
En aquesta fotografia hi ha diversos autocars de BARBANY aparcats en l'aeroport de Girona-Costa Brava, tot just inaugurat l'any 1967, esperant recollir turistes atrets per les meravelles de les comarques gironines:
Una altra fotografia on hi ha diversos autocars de Can BARBANY i de l'empresa OLIVETRANS SA el dia de la inauguració de l'aeroport de Girona-Costa Brava:
En aquesta darrera fotografia presa a l'hotel que hi havia a la Nacional II, just al trencant de la carretera de Caldes de Malavella, i seu de l'empresa OLIVETRANS SA, hi ha diversos autocars de BARBANY que havien recollit turistes i els duien a aquest hotel per a menjar i comprar ceràmica i artesania d'aquestes comarques. Sobta que la nacional II en aquest tram continu tenint el mateix traçat i amplada que fa gairebé 45 anys.
Des d'ací agraïm que tota la informació facilitada pel senyor Joan Brugués per a poder redactar aquesta crònica en primera persona, atès que ell fou un dels protagonistes principals del desvetllament del turisme a la Costa Brava.
Bones Xavi,
ResponEliminaMolt bona entrada, enhorabona. Com puc contactar amb tu personalment? Sóc de la família i m'agradaria intercanviar informacions. Moltes gràcies!