Continuem amb la sèrie d'articles sobre la flota d'autocars de Can Olivet de Banyoles, adquirits en els anys 1960, la dècada en que l'Estat espanyol supera els estralls econòmics provocats per la guerra civil del 1936-1939, un cop abandonada la demencial política autàrquica impulsada pel règim franquista i fonamentada ideològicament en el falangisme.
36) AUTOCAR SAVA AUSTIN BMC amb matrícula GI-54178
Xassís núm. 175.619
HP: 19
Places: 25
Data de matriculació: 3 de maig de 1965. Aquest Sava fou adquirit al senyor Francesc Puigvert i Bach (Can Mulleres), de Sant Privat d'en Bas l'any 1979. Més endavant fou venut al senyor Manuel Fernandez, de Pallejà (Baix Llobregat)
Aquest Sava fotografiat al garatge de Can Olivet de Banyoles:
Documentació administrativa:
37) AUTOCAR SAVA AUSTIN BMC 504 amb matrícula GI-61272
Xassís núm. FAZ 0324
Motor núm. 5710/1126/D6976
HP: 29
Places: 41
Carrosseria: ZANE de Saragossa.
Data de matriculació: 4 de juny de 1966. Aquest autocar se li va muntar el motor al darrera al cap d'uns anys. Fou adquirit al concessionari AUTO RECORD d'Olot per 758.423 pessetes, inscrivint-se a nom de l'Agustí Brugués i Olivet, amb adreça al carrer Generalísimo 1-3 de Besalú. Cobria el servei d'IBERIA de l'aeroport de Girona-Costa Brava. Tingué dos xòfers: en Juan García i Moreno, i l'Arcadi Gibert i Parés.
Dues fotografies d'aquest autocar Sava carrossat per ZANE. La segona fotografia fou presa al parador de Caldes de Malavella, adjacent a la carretera N-II. Aquesta carrosseria és prou clar que fou dissenyada per en Vincenzo Angelino Gervasio, fundador de l'empresa NAZAR:
36) AUTOCAR SAVA AUSTIN BMC amb matrícula GI-54178
Xassís núm. 175.619
HP: 19
Places: 25
Data de matriculació: 3 de maig de 1965. Aquest Sava fou adquirit al senyor Francesc Puigvert i Bach (Can Mulleres), de Sant Privat d'en Bas l'any 1979. Més endavant fou venut al senyor Manuel Fernandez, de Pallejà (Baix Llobregat)
Aquest Sava fotografiat al garatge de Can Olivet de Banyoles:
Documentació administrativa:
37) AUTOCAR SAVA AUSTIN BMC 504 amb matrícula GI-61272
Xassís núm. FAZ 0324
Motor núm. 5710/1126/D6976
HP: 29
Places: 41
Carrosseria: ZANE de Saragossa.
Data de matriculació: 4 de juny de 1966. Aquest autocar se li va muntar el motor al darrera al cap d'uns anys. Fou adquirit al concessionari AUTO RECORD d'Olot per 758.423 pessetes, inscrivint-se a nom de l'Agustí Brugués i Olivet, amb adreça al carrer Generalísimo 1-3 de Besalú. Cobria el servei d'IBERIA de l'aeroport de Girona-Costa Brava. Tingué dos xòfers: en Juan García i Moreno, i l'Arcadi Gibert i Parés.
Dues fotografies d'aquest autocar Sava carrossat per ZANE. La segona fotografia fou presa al parador de Caldes de Malavella, adjacent a la carretera N-II. Aquesta carrosseria és prou clar que fou dissenyada per en Vincenzo Angelino Gervasio, fundador de l'empresa NAZAR:
Documentació tècnica i administrativa del vehicle:
38) AUTOCAR SAVA amb matrícula GI-61424.
Xassís: RAR 0097.
HP: 19
Places: 26
Pneumàtics: 7,00 x 20
Carrosseria ZANE de Saragossa.
Aquest autocar fou matriculat el 11 de juny de 1966. Es va comprar l'any 1979 al senyor Francesc Puigvert i Bach (Can Mulleres) de Sant Privat d'en Bas (Garrotxa). L'any 1979 fou venut al senyor Pere Estarriol i Bramon, de Figueres (Alt Empordà).
Documentació administrativa d'aquest vehicle:
39) AUTOCAR SAVA amb matrícula GI-61427.
Xassís núm. RA R 0072
HP: 19
Places: 26
Carrosseria: ZANE de Saragossa.
Data de matriculació: 11 de juny de 1966. Aquest autocar fou comprat el 6 desembre de 1978 al senyor Antoni Cassà i Jordà, d'Olot (Garrotxa). Aquest Sava integrava la flota de 6 autocars de l'empresa del senyor Cassà, adquirida pel senyor Brugués. Fou inscrit a nom del senyor Joan Brugués i Prat, amb adreça al carrer Sant Esteve 3, d'Olot. Es va donar de baixa el 18 d'agost del 1979. La targeta de Vehicle Discrecional fou traspassada el 23 d'abril de 1980 a Barcelona.
Fotografia d'aquest autocar davant del garatge de Can Olivet, a Banyoles:
Documentació administrativa:
40) AUTOCAR BARREIROS A-131 amb matrícula GI-68289.
Xassís núm. 835.009.
Motor núm. 156.106
HP: 41
Places: 50
Pneumàtic: 11,00 x 20
Carrosseria: Barreiros.
Data de matriculació: 20 d'abril de 1967. Fou adquirit a DIMASA, concessionari oficial de Barreiros, l'abril de l'any 1967. Es va inscriure a nom de l'Agustí Brugués i Olivet, amb adreça al carrer Generalísimo 1-3 de Besalú; més endavant es va inscriure a favor del senyor Joan Brugués i Prat, amb adreça al carrer Nord de Banyoles (Pla de l'Estany).
El 31 de desembre de 1976 fou venut al senyor Lluís Serra i Boada, i va integrar la flota de l'empresa GIRONABÚS SA esdevenint el vehicle núm. 3. El desembre de l'any 1977 fou traspassat al senyor Joan Presas i Amer, de Torroella de Montgrí.
Aquest Barreiros tingué tres xòfers: en Joaquim Genís i Nierga, en Josep Marsal i l'Arcadi Gibert i Parés.
Dues fotografies d'aquest l'autocar preses al garatge del carrer Canat de Banyoles. En la primera fotografia, es el tercer vehicle per l'esquerra:
L'autocar Barreiros fotografiat al santuari de Loiola l'agost del 1972:
Documentació administrativa i el carnet de garantia del vehicle lliurat per BARREIROS:
Documentació administrativa d'aquest vehicle:
39) AUTOCAR SAVA amb matrícula GI-61427.
Xassís núm. RA R 0072
HP: 19
Places: 26
Carrosseria: ZANE de Saragossa.
Data de matriculació: 11 de juny de 1966. Aquest autocar fou comprat el 6 desembre de 1978 al senyor Antoni Cassà i Jordà, d'Olot (Garrotxa). Aquest Sava integrava la flota de 6 autocars de l'empresa del senyor Cassà, adquirida pel senyor Brugués. Fou inscrit a nom del senyor Joan Brugués i Prat, amb adreça al carrer Sant Esteve 3, d'Olot. Es va donar de baixa el 18 d'agost del 1979. La targeta de Vehicle Discrecional fou traspassada el 23 d'abril de 1980 a Barcelona.
Fotografia d'aquest autocar davant del garatge de Can Olivet, a Banyoles:
Documentació administrativa:
40) AUTOCAR BARREIROS A-131 amb matrícula GI-68289.
Xassís núm. 835.009.
Motor núm. 156.106
HP: 41
Places: 50
Pneumàtic: 11,00 x 20
Carrosseria: Barreiros.
Data de matriculació: 20 d'abril de 1967. Fou adquirit a DIMASA, concessionari oficial de Barreiros, l'abril de l'any 1967. Es va inscriure a nom de l'Agustí Brugués i Olivet, amb adreça al carrer Generalísimo 1-3 de Besalú; més endavant es va inscriure a favor del senyor Joan Brugués i Prat, amb adreça al carrer Nord de Banyoles (Pla de l'Estany).
El 31 de desembre de 1976 fou venut al senyor Lluís Serra i Boada, i va integrar la flota de l'empresa GIRONABÚS SA esdevenint el vehicle núm. 3. El desembre de l'any 1977 fou traspassat al senyor Joan Presas i Amer, de Torroella de Montgrí.
Aquest Barreiros tingué tres xòfers: en Joaquim Genís i Nierga, en Josep Marsal i l'Arcadi Gibert i Parés.
Dues fotografies d'aquest l'autocar preses al garatge del carrer Canat de Banyoles. En la primera fotografia, es el tercer vehicle per l'esquerra:
L'autocar Barreiros fotografiat al santuari de Loiola l'agost del 1972:
Documentació administrativa i el carnet de garantia del vehicle lliurat per BARREIROS:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada