Vers l'any 1965, MOTOR IBÉRICA SA va presentar la gamma de camions sèrie C que substituïa la sèrie B. La gran novetat de la sèrie C és que comprenia vehicles des dels 1.500 quilos fins el 7000 quilos. Aquesta oferta prou ample va permetre a MOTOR IBÉRICA SA posicionar-se com el gran fabricant espanyol de camions petits i mitjans des dels anys 1960 fins a les darreries de la dècada del 1990.
El disseny de la cabina de la sèrie C és basava en el Ford Thames Trader, un model molt valorat pels transportistes i que també fou importat a l'Estat espanyol. El desenvolupament d'aquesta cabina que copiava una altre cabina ja comercialitzada per Ford suposava un clar avantatge per a MOTOR IBÉRICA SA en tres aspectes essencials: la certesa d'oferir una cabina atractiva i adient amb les necessitats i preferències dels clients potencials, escurçar el temps de llançament de la cabina, i un estalvi de costos en investigació i recerca. Sens dubte, els responsables d'EBRO eren gent pràctica que tenien clar els costos i com estalviar-se'ls.
El senyor Joan Homs conserva tots els catàlegs dels camions EBRO de la sèrie C, des del C-150 fins a l'imponent C-700, incloent-hi la furgoneta F100, fabricada a la planta de FADISA a Àvila (Castella), amb un original i encertat disseny de l'Alfa Romeo italiana.
Catàleg de la furgoneta Ebro F100 amb totes les versions disponibles:
Camions de la sèrie C:
La sèrie C va esdevenir un notable èxit comercial de MOTOR IBÉRICA SA, sent juntament amb la sèrie B, un dels camions més valorats avui dia pels afeccionats als vehicles industrials. També va palesar la capacitat d'aquesta empresa per a fabricar vehicles propis prescindint de les patents estrangeres.
Fins a la dècada del 1990, força camions de la sèrie C estigueren en actiu, prova de la seva qualitat i fiabilitat. A Vilafranca del Penedès, encara hi ha un Ebro C350 que treballa diàriament.
El disseny de la cabina de la sèrie C és basava en el Ford Thames Trader, un model molt valorat pels transportistes i que també fou importat a l'Estat espanyol. El desenvolupament d'aquesta cabina que copiava una altre cabina ja comercialitzada per Ford suposava un clar avantatge per a MOTOR IBÉRICA SA en tres aspectes essencials: la certesa d'oferir una cabina atractiva i adient amb les necessitats i preferències dels clients potencials, escurçar el temps de llançament de la cabina, i un estalvi de costos en investigació i recerca. Sens dubte, els responsables d'EBRO eren gent pràctica que tenien clar els costos i com estalviar-se'ls.
El senyor Joan Homs conserva tots els catàlegs dels camions EBRO de la sèrie C, des del C-150 fins a l'imponent C-700, incloent-hi la furgoneta F100, fabricada a la planta de FADISA a Àvila (Castella), amb un original i encertat disseny de l'Alfa Romeo italiana.
Catàleg de la furgoneta Ebro F100 amb totes les versions disponibles:
Camions de la sèrie C:
La sèrie C va esdevenir un notable èxit comercial de MOTOR IBÉRICA SA, sent juntament amb la sèrie B, un dels camions més valorats avui dia pels afeccionats als vehicles industrials. També va palesar la capacitat d'aquesta empresa per a fabricar vehicles propis prescindint de les patents estrangeres.
Fins a la dècada del 1990, força camions de la sèrie C estigueren en actiu, prova de la seva qualitat i fiabilitat. A Vilafranca del Penedès, encara hi ha un Ebro C350 que treballa diàriament.