dimecres, 29 de juny del 2011

Autocars de Can Olivet: calaix de sastre (i VI).

La darrera crònica del calaix de sastre principia amb un bonic autocar Barreiros Saeta fotografiat al passeig de l'estany de Banyoles, propietat de l'empresa Autos Olivet, per compra a l'empresa Fontanet i Triadó SL de Santa Coloma de Farners (La Selva). Amb aquest autocar transportaven treballadors de l'empresa FIBRACOLOR SA de Tordera (Maresme).

fot519



Dos autocars Dodge carrossats per Vanholl, fotografiats a l'àrea de l'autopista, tot just després d'haver-los lliurat el març del 1980, coincidint amb la suspensió de pagaments d'aquesta empresa carrossera saragossana:

fot523

Estrena d'aquests dos autocars Dodge en el primer viatge realitzat el mes de març de 1980, fotografiats a l'Escorial un dia de glaç i neu:

fot520



Viatge de Lorda (Gascunya) l'octubre del 1982 amb tres autocars, de Can Olivet i Gironabus SA, organitzat per l'agència de viatges Canigó, d'acreditat prestigi per la qualitat de llur servei: el Pegaso carrossat per en Beulas i dos Dodge amb carrosseria Vanholl:

fot524

fot526



Agost del 1982: el senyor Joan Brugués i Prat, encorbatat, i el senyor Jordi Bartrina Anglada, en un viatge cap a Holanda cobrint un treball per l'empresa Monnic i l'agència Galaxia Circuitos.

fot525



Filera d'autocars de la casa Pegaso carrossats per en Beulas al carrer Pere Alsius de Banyoles (Pla de l'Estany):

fot527

fot528

Aquest Pegaso carrossat per en Beulas tenia el xassís escurçat. De fàbrica, equipava un motor del Pegaso Comet que més endavant li fou substituït per del Pegaso "Europa". La carrosseria pot definir-se com pre Stergo. És fotografiat davant del garatge del carrer Pere Alsius de Banyoles:

fot529

fot530



Autocar Pegaso amb motor davanter i carrossat per l'Ayats. Aquesta carrosseria va ser encarregada per una immobiliària de Madrid que volia disposar d'una oficina ambulant. Tanmateix, l'empresa immobiliària va fer suspensió de pagament i Autos Olivet va comprar-lo mitjançant el carrosser Sarquella de Banyoles. Es va haver d'acabar l'interior de la carrosseria. Treballava principalment per a dur els treballadors de diverses empreses com Embotits Noel de Sant Joan les Fonts. El senyor Brugués el recorda com un vehicle pesat i lent. Es va vendre a en Dalmau, de Bàscara, per a serveis escolars:

fot531



Retolacions emprades per l'empresa AUTOCARS BRUGUÉS OLIVET SA:

fot532

fot533

fot534

fot535



Un Pegaso amb carrosseria Setra Seida fotografiat a la benzinera de Banyoles:

fot536

fot537

fot538



I finalitzem aquestes cròniques amb la coneguda sèrie fotogràfica dels autocars de Can Olivet i Gironabus, carrossats per en Beulas, arrenglerats a l'aeroport de Girona-Costa Brava:

fot539

fot540

fot541


fot542

fot543

Aquest bloc, un cop més, ha d'expressar el seu agraïment al senyor Joan Brugués i Prat per poder difondre el seu arxiu que tant d'interès suscita entre els afeccionats.

diumenge, 26 de juny del 2011

Autocars de Can Olivet de Banyoles: calaix de sastre (V).

Aquesta cinquena crònica del calaix de sastre s'inicia amb tres autocars de Can Olivet fotografiats en ocasió d'un viatge a San Remo l'any 1982: un Dodge carrossat per Vanholl i dos Pegasos carrossats per en Beulas i per l'Ayats:

fot533

fot534



L'autocar Pegaso carrossat per l'Ayats que el senyor Joan Brugués va comprar a l'Antoni Cassà, "Aiano", d'Olot, el desembre del 1978:

fot522



L'Agustí Brugués i Olivé remenant un moto Vespa, vermella, al garatge de Can Olivet del carrer Pere Alsius de Banyoles. També s'hi veu la furgoneta Ebro F108 de manteniment, un autocar Pegaso carrossat per l'Ayats i comprat a l'Antonio Cassà, d'Olot, i un altre Pegaso també carrossat per l'Ayats i dut de Mallorca:

fot535



Viatge a Lorda (Gascunya) amb tres autocars de Can Olivet: un Pegaso carrossat per en Beulas i dos Dodge carrossats per en Vanholl, de Saragossa. Al costat del Pegaso hi ha un autocar de l'empresa Pujol i Pujol, de Lloret de Mar, amb el seu color vermell característic:

fot536

fot537



Uns quants autocars desballestats al pati del garatge del carrer Pere Alsius de Banyoles: un Nazar "ocell blau" xic, un OM carrossat per l'Ayats i matriculat a Oviedo que s'havia dut de Mallorca, i un Seddon carrossat per en Ciscar, de Saragossa:

fot538

Un autocar Avia, petit, que havia estat d'en Lluís Serra, de Girona, al costat d'un Sava d'en Francesc Puigdemont, de Sant Privat d'en Bas (Garrotxa), propietari de la coneguda fonda restaurant Can Mulleras, tancada de fa poc. Amb aquest Sava el senyor Puigdemont transportava el fato des d'Olot i també clients, com si fos una "lletera" o "mixte". Possiblement aquest autocar va ser comprat al concessionari oficial Sava d'Olot, Auto Record SL.

fot539

fot540

fot541

El pati del garatge del carrer Pere Alsius amb l'autocar Nazar, l'OM carrossat per l'Ayats i un Pegaso Monotral:

fot542

L'OM i el Seddon desballestats:

fot544

El Dodge carrossat per Vanholl al garatge del carrer Pere Alsius de Banyoles:

fot543

Un Pegaso carrossat per l'Obradors, de Manresa, equipat amb un motor de 165 cavalls "Europa", un altre Pegaso carrossat per Setra Seida i el Pegaso comprat a l'Antoni Cassà "Aiano", carrossat per l'Ayats, al garatge del carrer Pere Alsius, de Banyoles:

fot545



Autocar Pegaso amb carrosseria Setra Seida, de Can Olivet:

fot546

fot547

fot548



L'autocar Pegaso amb carrosseria Setra Seida i matrícula GI-7475-E fotografiat a París i Viena l'any 1976 en un viatge organitzat per l'agència de viatges Canigó:

fot550

fot521



L'Anna Brugués i l'Antonio Jiménez fotografiats davant d'un autocar Scania a París:

fot515



Uns quants autocars de Can Olivet al garatge del carrer Pere Alsius de Banyoles:

fot516



Autocars de Can Olivet fotografiats a l'àrea de servei d'una autopista cap a Itàlia:

fot517

fot518

Continuarà.

divendres, 24 de juny del 2011

Autocars de Can Olivet i altres: calaix de sastre (IV).

Continuem amb el calaix de sastre constituït per les fotografies de l'arxiu del senyor Joan Brugués i Prat. Una fotografia històrica: l'autocar d'en Genís, que cobria la línia de Figueres a Agullana (Alt Empordà). Probablement que la carrosseria fos construïda per en Josep Vert, de Torroella de Montgrí, pels segells estampats a la postal:

fot515

fot516



Aquest camionet, la marca del qual desconec, va pertànyer al senyor Arcadi Gibert i Parés, del municipi de Salt (Gironès). Tal vegada era un Citroen. La precarietat d'aquest vehicle, apedaçat, reflecteix la pobresa i misèria d'aquells anys:

fot517



Dins dels autocars del 1960, és remarcable les fotografies d'aquesta carrosseria fabricada per l'Ayats muntada sobre un autocar de l'empresa AUTOCARES ABC de Barcelona:

fot518

fot519

fot520

fot521



El matrimoni Brugués Olivé de viatge de noces a Mallorca l'any 1957:

fot522



En Joan Brugués i Prat fotografiat el febrer del 1968 al garatge de Can Olivet del carrer Canat de Banyoles. És remarcable l'Hino i l'OM carrossat per l'Ayats, possiblement el millor carrosser que hi havia aleshores:

fot523




Renglera d'autocars de les empreses Olivet i Gironabus fotografiats a la ciutat de Girona:

fot524




Viatge a Lorda (Gascunya) l'any 1978 organitzada per l'agència de viatges Canigó. Renglera d'autocars Pegaso amb carrosseria Setra de Can Olivet:

fot525

fot526

fot527

fot528

fot529

fot530

fot531

fot532

Continuarà.