dimecres, 29 de juny del 2011

Autocars de Can Olivet: calaix de sastre (i VI).

La darrera crònica del calaix de sastre principia amb un bonic autocar Barreiros Saeta fotografiat al passeig de l'estany de Banyoles, propietat de l'empresa Autos Olivet, per compra a l'empresa Fontanet i Triadó SL de Santa Coloma de Farners (La Selva). Amb aquest autocar transportaven treballadors de l'empresa FIBRACOLOR SA de Tordera (Maresme).

fot519



Dos autocars Dodge carrossats per Vanholl, fotografiats a l'àrea de l'autopista, tot just després d'haver-los lliurat el març del 1980, coincidint amb la suspensió de pagaments d'aquesta empresa carrossera saragossana:

fot523

Estrena d'aquests dos autocars Dodge en el primer viatge realitzat el mes de març de 1980, fotografiats a l'Escorial un dia de glaç i neu:

fot520



Viatge de Lorda (Gascunya) l'octubre del 1982 amb tres autocars, de Can Olivet i Gironabus SA, organitzat per l'agència de viatges Canigó, d'acreditat prestigi per la qualitat de llur servei: el Pegaso carrossat per en Beulas i dos Dodge amb carrosseria Vanholl:

fot524

fot526



Agost del 1982: el senyor Joan Brugués i Prat, encorbatat, i el senyor Jordi Bartrina Anglada, en un viatge cap a Holanda cobrint un treball per l'empresa Monnic i l'agència Galaxia Circuitos.

fot525



Filera d'autocars de la casa Pegaso carrossats per en Beulas al carrer Pere Alsius de Banyoles (Pla de l'Estany):

fot527

fot528

Aquest Pegaso carrossat per en Beulas tenia el xassís escurçat. De fàbrica, equipava un motor del Pegaso Comet que més endavant li fou substituït per del Pegaso "Europa". La carrosseria pot definir-se com pre Stergo. És fotografiat davant del garatge del carrer Pere Alsius de Banyoles:

fot529

fot530



Autocar Pegaso amb motor davanter i carrossat per l'Ayats. Aquesta carrosseria va ser encarregada per una immobiliària de Madrid que volia disposar d'una oficina ambulant. Tanmateix, l'empresa immobiliària va fer suspensió de pagament i Autos Olivet va comprar-lo mitjançant el carrosser Sarquella de Banyoles. Es va haver d'acabar l'interior de la carrosseria. Treballava principalment per a dur els treballadors de diverses empreses com Embotits Noel de Sant Joan les Fonts. El senyor Brugués el recorda com un vehicle pesat i lent. Es va vendre a en Dalmau, de Bàscara, per a serveis escolars:

fot531



Retolacions emprades per l'empresa AUTOCARS BRUGUÉS OLIVET SA:

fot532

fot533

fot534

fot535



Un Pegaso amb carrosseria Setra Seida fotografiat a la benzinera de Banyoles:

fot536

fot537

fot538



I finalitzem aquestes cròniques amb la coneguda sèrie fotogràfica dels autocars de Can Olivet i Gironabus, carrossats per en Beulas, arrenglerats a l'aeroport de Girona-Costa Brava:

fot539

fot540

fot541


fot542

fot543

Aquest bloc, un cop més, ha d'expressar el seu agraïment al senyor Joan Brugués i Prat per poder difondre el seu arxiu que tant d'interès suscita entre els afeccionats.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada