La darrera crònica del calaix de sastre principia amb un bonic autocar Barreiros Saeta fotografiat al passeig de l'estany de Banyoles, propietat de l'empresa Autos Olivet, per compra a l'empresa Fontanet i Triadó SL de Santa Coloma de Farners (La Selva). Amb aquest autocar transportaven treballadors de l'empresa FIBRACOLOR SA de Tordera (Maresme).
Dos autocars Dodge carrossats per Vanholl, fotografiats a l'àrea de l'autopista, tot just després d'haver-los lliurat el març del 1980, coincidint amb la suspensió de pagaments d'aquesta empresa carrossera saragossana:
Estrena d'aquests dos autocars Dodge en el primer viatge realitzat el mes de març de 1980, fotografiats a l'Escorial un dia de glaç i neu:
Viatge de Lorda (Gascunya) l'octubre del 1982 amb tres autocars, de Can Olivet i Gironabus SA, organitzat per l'agència de viatges Canigó, d'acreditat prestigi per la qualitat de llur servei: el Pegaso carrossat per en Beulas i dos Dodge amb carrosseria Vanholl:
Agost del 1982: el senyor Joan Brugués i Prat, encorbatat, i el senyor Jordi Bartrina Anglada, en un viatge cap a Holanda cobrint un treball per l'empresa Monnic i l'agència Galaxia Circuitos.
Filera d'autocars de la casa Pegaso carrossats per en Beulas al carrer Pere Alsius de Banyoles (Pla de l'Estany):
Aquest Pegaso carrossat per en Beulas tenia el xassís escurçat. De fàbrica, equipava un motor del Pegaso Comet que més endavant li fou substituït per del Pegaso "Europa". La carrosseria pot definir-se com pre Stergo. És fotografiat davant del garatge del carrer Pere Alsius de Banyoles:
Autocar Pegaso amb motor davanter i carrossat per l'Ayats. Aquesta carrosseria va ser encarregada per una immobiliària de Madrid que volia disposar d'una oficina ambulant. Tanmateix, l'empresa immobiliària va fer suspensió de pagament i Autos Olivet va comprar-lo mitjançant el carrosser Sarquella de Banyoles. Es va haver d'acabar l'interior de la carrosseria. Treballava principalment per a dur els treballadors de diverses empreses com Embotits Noel de Sant Joan les Fonts. El senyor Brugués el recorda com un vehicle pesat i lent. Es va vendre a en Dalmau, de Bàscara, per a serveis escolars:
Retolacions emprades per l'empresa AUTOCARS BRUGUÉS OLIVET SA:
Un Pegaso amb carrosseria Setra Seida fotografiat a la benzinera de Banyoles:
I finalitzem aquestes cròniques amb la coneguda sèrie fotogràfica dels autocars de Can Olivet i Gironabus, carrossats per en Beulas, arrenglerats a l'aeroport de Girona-Costa Brava:
Aquest bloc, un cop més, ha d'expressar el seu agraïment al senyor Joan Brugués i Prat per poder difondre el seu arxiu que tant d'interès suscita entre els afeccionats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada