El nombre d'expositors i la cabuda dels estands contractats al saló de l'automòbil celebrat l'any 1967 palesava el creixement del nivell de vida que havia experimentat el país en aquella dècada. Tanmateix, aquest important creixement econòmic i de renda minvaria a partir de l'octubre del 1973, amb la primera gran crisi del petroli que van patir els països industrialitzats.
També el sector de l'automòbil s'havia racionalitzat. Algunes de les empreses fabricants de vehicles creades a començaments dels anys 1960, havien desaparegut per la concentració industrial derivada del creixement de les empreses causat per les inversions qua calia atendre pel desenvolupament i comercialització que els nous models suposava, en un mercat on els clients cada cop eren més exigents.
També el sector de l'automòbil s'havia racionalitzat. Algunes de les empreses fabricants de vehicles creades a començaments dels anys 1960, havien desaparegut per la concentració industrial derivada del creixement de les empreses causat per les inversions qua calia atendre pel desenvolupament i comercialització que els nous models suposava, en un mercat on els clients cada cop eren més exigents.
L'any 1967, els fabricants espanyols de camions, autocars i furgonetes eren els següents: per a camions de gran tonatge, Pegaso i Barreiros, per bé que l'empresa de Villaverde tenia una àmplia gamma que abastava camions lleugers, furgons, tractors i toros; Sava era un altre fabricant amb una oferta de camions grossos i petits, produïts sota llicència Berliet i Austin-BMC.
En quant als fabricants de camions lleugers i furgonetes, hi havia Ebro, que també fabricava tractors, i Avia. També cal afegir-hi d'altres fabricants més petits com Metalúrgica Santa Ana SA, fabricant del Land Rover sota llicència, i les furgonetes Mercedes Benz, fabricades a Barcelona per ENMASA.
En quant als fabricants de camions lleugers i furgonetes, hi havia Ebro, que també fabricava tractors, i Avia. També cal afegir-hi d'altres fabricants més petits com Metalúrgica Santa Ana SA, fabricant del Land Rover sota llicència, i les furgonetes Mercedes Benz, fabricades a Barcelona per ENMASA.
Fotografia del pavelló que acollia els vehicles industrials i accessoris, exposats al saló de l'automóbil del 1967:
L'estand dels camions Barreiros. També hi ha l'estand de Sava i Pegaso:
L'estand de l'empresa castellana Sava, que fabricava amb llicència Austin, BMC i Berliet:
L'estand de Pegaso, la marca de l'EMPRESA NACIONAL D'AUTOCAMIONS SA (ENASA):
Autocars i autobusos Pegaso:
Les autoritats visitant l'estand de Pegaso:
Els estands més modestos de Land Rover, Trimak i Commer:
Les furgonetes Mercedes Benz L-319D, fabricades per ENMASA a la fàbrica del barri de Sant Andreu de Barcelona, també participaven al saló de l'automòbil del 1967:
L'estand del fabricant Magirus Deutz. En primer pla, un autocar Magirus Deutz carrossat per Ayats, d'Arbúcies.
Les empreses de components i accessoris per a l'automoció també hi eren present al saló de l'automòbil de Barcelona. L'estand d'Acerbi, fabricant d'eixos per a camions:
Continuarà.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada