Assolida la fita de la celebració de trentè saló de l'automòbil de la Fira Internacional de mostres de Barcelona, es va editar un llibre commemoratiu que repassava la història d'aquest saló, la seva importància i els efectes positius que havia tingut.
Com ja hem comentat, el darrer saló de l'automòbil que va celebrar-se en una fira de mostres juntament amb d'altres sector productius, fou el del 1965. Tanmateix, la importància que el saló de l'automòbil tenia va ser la causa que en l'edició següent, la del 1966, es realitzés el primer saló de l'automòbil independent, que aplegava també vehicles industrials, autocars i autobusos i empreses de compoments i accessoris.
Portada del llibre publicat per celebrar la trentena edició del saló de l'automòbil de la Fira Internacional de mostres de Barcelona:
Saló de l'automòbil celebrat a començaments de la dècada del 1960. Hi destacava l'estand de Gogomobil, un popular microcotxe d'origen alemany:
El saló de l'automòbil de Barcelona celebrat l'any 1967 amb els principals fabricants espanyols i europeus: Pegaso, Barreiros, Sava-Austin-BMC-Berliet, Trimak, Commer, entre d'altres:
Presentació del Dodge Dart descapotable a l'avinguda de la Reina Maria Cristina de Barcelona:
Exposició d'autocars i autobusos al saló de l'automòbil organitzat per la Fira Internacional de mostres de Barcelona:
Un Lamborghini Miura, possiblement un dels autos més bells que mai han estat fabricats, al Saló de l'automòbil de Barcelona. L'expectació que causava, d'altre banda, era absolutament comprensible:
El Dodge Spectro, amb una carrosseria d'encuny nordamericà obra d'en Pedro Serra, fou presentat al Saló de l'automòbil de Barcelona del 1968:
Estand dels Land Rover fabricats per Santana Motor a mitjans dels anys 1980:
L'autocar Pegaso que participava en la celebració del Mundial de Futbol del 1982:
L'estand dels Lands Rovers i dels camions Pegaso a finals dels anys 1980:
L'edició d'aquest llibre permet d'abastar la transcendència que la Fira Internacional de Mostres de Barcelona ha tingut per a Barcelona i Catalunya. I en el cas del saló de l'automòbil, aquesta importància es reforça perquè Catalunya ha estat el bressol de la indústria de l'automoció a l'Estat espanyol amb empreses capdavanteres com la Hispano Suiza, arruïnada per la bogeria dels tres anys de guerra civil i enterrada per causa de la demencial política econòmica posterior que va comportar llur nacionalització.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada