No cal tenir gaire coneixements de la història econòmica del país. Ni tampoc cal escarrassar-s'hi pas gaire. Simplement cal comparar les fotografies de les fires internacional de mostres celebrades a les dècades del 1940 i 1950 amb les posteriors edicions dels anys 1960. Tot plegat havia canviat completament. El nombre d'expositors i la superfície dels estands, el públic que visitava la fira i l'animació general que s'hi percebia.
Aquell cop sí. Finalment s'havien deixat enrere les fires esllanguides d'edicions anteriors i les perspectives s'albiraven amb uns altres ulls. Encara hi havia molta feina pendent però les bases ja s'havien bastit. La millora de les condicions de vida de qualsevol ciutadà era a l'abast, si hi havia ganes. I aquest fet es reflectia a la fira internacional de mostres de Barcelona de l'any 1962.
L'entrada del recinte de la Fira de Barcelona des de la plaça d'Espanya. Hi havia una gran munió de persones que s'aplegaven al voltant d'aquest esdeveniment, delerosos de contemplar les novetats que els expositors hi presentaven:
L'avinguda de la Reina Maria Cristina amb una gran gernació de visitants gaudint dels estands dels expositors, empreses d'automoció i d'accessoris i components.
L'estand dels vehicles Pegaso, al capdamunt de l'avinguda de la Reina Maria Cristina. El Pegaso amb carrosseria Monotral, el Pegaso Comet, un autèntic encert comercial, i el Pegaso 200:
L'estand dels camions Pegaso, a tocar de la font màgica de Montjuïc. El Pegaso Comet era el vehicle destacat d'aquella edició. S'ajustava perfectament a les necessitats dels transportistes d'aquells anys. El canvi de gerència a ENASA també donava els seus fruits i els resultats eren prou visibles:
L'estand d'Henschel, amb l'estrella que coronava la columna:
Els camions Henschel i Barreiros, dues empreses amb una sort desigual al mercat espanyol:
L'avinguda de la Reina Maria Cristina. Al capdavall, a tocar de la plaça Espanya, les dues torres venecianes que afiten l'entrada al recinte firal:
L'estand exterior dels camions Barreiros, amb totes les novetats que hi presentava:
L'estand de l'empresa Borgward Iso Española SA, propera a l'entrada del recinte firal:
L'estand interior dels autocars Pegaso, amb la seva xapa acanalada característica:
L'estand dels camions lleugers Avia, fabricats per AERONAUTICA INDUSTRIAL SA, a Madrid, i equipats amb motors Perkins Hispania. Llur representant a Barcelona era Motorsol SA, que alhora també ho era dels vehicles Nazar:
Finalment la Fira Internacional de mostres de Barcelona havia recuperat la importància i la finalitat pròpies. En les edicions posteriors, va consolidar-se com una fira de referència.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada