A l'arxiu d'en Josep Vert hi ha unes fotografies d'un autobús Pegaso 5040, amb carrosseria Monotral de gran bellesa. Pertanyia a l'empresa AUTOCARS GÓMEZ i cobria la línia regular de Sabadell a Martorell per Terrassa.
Les carrosseries Monotral muntades sobre xassís Pegaso i que incorporaven al frontal la creu estilitzada del camió Pegaso 200 i l'automòbil Pegaso Z-102, amb la xapa acanalada, és possiblement de les més encertades que es van fabricar a la dècada del 1960. Van gaudir igualment de molt bona acollida entre els professionals.
En Josep Vert era un gran afeccionat a la fotografia. Per motius de lleure i professionals, va fotografiar nombrosos autocars i autobusos, incloent-hi autocars estrangers que duien els primers turistes a la Costa Brava. Les carrosseries d'autocars construïts per d'altres fabricants espanyols també van ser objecte de l'interès del senyor Vert.
Aquest Pegaso 5040 fou matriculat tot just carrossat. Encara tenia la matrícula verda provisional. No hi ha cap dubte que l'interès d'en Josep Vert era estudiar la carrosseria i els acabats que oferia, com la distribució interior, els materials usats, els seients, les portes i les finestres. Per a un carrosser que volia estar a l'avantguarda, era imprescindible conèixer el que fabricava la competència, i més encara si era un producte que gaudia d'una bona requesta.
Fotografies de l'autobús Pegaso 5040 de l'empresa AUTOCARS GOMEZ amb una carrosseria Monotral:
En Josep Vert era un gran afeccionat a la fotografia. Per motius de lleure i professionals, va fotografiar nombrosos autocars i autobusos, incloent-hi autocars estrangers que duien els primers turistes a la Costa Brava. Les carrosseries d'autocars construïts per d'altres fabricants espanyols també van ser objecte de l'interès del senyor Vert.
Aquest Pegaso 5040 fou matriculat tot just carrossat. Encara tenia la matrícula verda provisional. No hi ha cap dubte que l'interès d'en Josep Vert era estudiar la carrosseria i els acabats que oferia, com la distribució interior, els materials usats, els seients, les portes i les finestres. Per a un carrosser que volia estar a l'avantguarda, era imprescindible conèixer el que fabricava la competència, i més encara si era un producte que gaudia d'una bona requesta.
Fotografies de l'autobús Pegaso 5040 de l'empresa AUTOCARS GOMEZ amb una carrosseria Monotral:
La difusió d'aquest important arxiu, gràcies a la família Vert i als senyors Miquel Graells i Jordi Planas, permet de recuperar d'altres vehicles que van circular pel país, un dels objectius d'aquest bloc.
Creo que hay un error en lo de Monotral.
ResponEliminaMonotral no era una carrocería, era un tipo de chasis; mejor dicho un tipo de autobús autoportante sin chasis propiamente dicho. Pegaso los fabricaba con licencia de la firma italiana Viberti; y los fabricaba en Jorsa, de Mataró, que acabaría siendo absorbida por la propia Pegaso.
Por otra parte los diversos modelos Monotral de Pegaso llevaban nomenclatura 6xxx, nunca 5xxx.
En resumen, si es un Pegaso 5040 no es un Monotral.
Añado:
ResponEliminaLo que sí es perfectamente posible es que sea un 5040 con carrocería Jorsa.
Pero aún en ese caso no es Monotral.
Por otra parte el aspecto general de la carrocería me recuerda las de Seida; pero no estoy diciendo que lo sea.