Carrosseries Vert sempre va excel·lir en la construcció de carrosseries d'autocars. Aquesta crònica palesa dues menes de carrosseries amb estils i dissenys ben diferents fabricades a taller de Torroella de Montgrí.
Una carrosseria produïda per encàrrec de l'empresa ANÒNIMA ALSINA GRAELLS D'AUTO-TRANSPORTS, un bon client de Carrosseries Vert de Torroella de Montgrí, amb un disseny característic dels anys 1930:
Una carrosseria produïda per encàrrec de l'empresa ANÒNIMA ALSINA GRAELLS D'AUTO-TRANSPORTS, un bon client de Carrosseries Vert de Torroella de Montgrí, amb un disseny característic dels anys 1930:
Un altre carrosseria fabricades per a l'ANÒNIMA ALSINA GRAELLS D'AUTO-TRANSPORTS, amb un disseny molt semblant a l'anterior:
Interior d'aquest autocar, amb uns acabats luxosos:
Un autocar del Garatge Estació de La Bisbal d'Empordà, equipat amb un gasogen, amb un carrosseria dels anys 1930. El gasogen simbolitza en el món del motor els anys de privacions i misèria:
En Josep Vert va ser capdavanter en la fabricació de carrosseries metàl·liques. La major part de carrossers n'eren refractaris a aquesta mena de carrosseries. El senyor Vert sabia que aquestes carrosseries eren construïdes amb gran èxit pels francesos i calia adaptar-s'hi.
A la dècada del 1950, Carrosseries Vert va construir dues carrosseries metàl·liques de dos graons, per l'empresa AUTOCARS ABC, de Barcelona, empresa que destacava pels seus autocars, senzillament espectaculars:
A la dècada del 1950, Carrosseries Vert va construir dues carrosseries metàl·liques de dos graons, per l'empresa AUTOCARS ABC, de Barcelona, empresa que destacava pels seus autocars, senzillament espectaculars:
Tant de bo que s'hagués conservat un d'aquests dos autocars de l'empresa ABC de Barcelona, amb aquestes carrosseries molt de moda a la dècada dels anys 1950 i que no han tingut pas continuïtat en el temps.
Continuarà.
Continuarà.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada