De Canet d'Adri, una raconada deliciosa propera a la ciutat de Girona, vàrem marxar per la carretera Nacional II cap a Sant Climent Sescebes. La carretera espanyola més important és en aquest tram d'un sol carril en cada sentit i travessa el nucli urbà de Bàscara, on s'han produït diversos accidents mortals. Superada la variant de Figueres, sense voral per als vehicles que tenen una pana, apareix el trencat que condueix a Sant Climent Sescebes.
Als afores del poble hi ha una masia amb tres camions a l'era: un Studebaker, el Nazar A objecte de la nostra visita, i un Pegaso Comet. Allà ens atengué amablement el senyor Martí Fabra, amo dels camions i d'un celler que produeix vins excel·lents de reconegut prestigi.
En Joan Fabra, pare d'en Martí, va comprar aquest Nazar A gairebé nou a un senyor de l'Alt Empordà. Feia solament un any que l'havia comprat al concessionari oficial de Girona. Va ser un dels primers Nazars que es van vendre en aquella contrada.
En Joan Fabra, pare d'en Martí, va comprar aquest Nazar A gairebé nou a un senyor de l'Alt Empordà. Feia solament un any que l'havia comprat al concessionari oficial de Girona. Va ser un dels primers Nazars que es van vendre en aquella contrada.
El manteniment i les reparacions del Nazar els senyors Martí i Joan Fabra les encarregava al taller oficial ubicat a la plaça de toros de Girona. Va ser un dels últims camions Nazar que van córrer per les comarques gironines. Disposa de tacògraf i conserva, en part, l'entapissat interior original del camió basat en una imitació de pell de felí d'una notable originalitat.
El Nazar A del senyor Fabra és de xassís curt i carrossat amb una caixa de fusta com la dels remolcs agrícoles. Aquest camió va estar sempre tancat sota cobert fins que, per manca d'espai, es va haver de deixar a sol i serena amb els problemes d'oxidació que se'n deriven. Admirable l'estil de la retolació de l'època del propietari del camió i la seva residència, en castellà, per imperatiu legal aquells anys:
El Nazar A del senyor Fabra és de xassís curt i carrossat amb una caixa de fusta com la dels remolcs agrícoles. Aquest camió va estar sempre tancat sota cobert fins que, per manca d'espai, es va haver de deixar a sol i serena amb els problemes d'oxidació que se'n deriven. Admirable l'estil de la retolació de l'època del propietari del camió i la seva residència, en castellà, per imperatiu legal aquells anys:
El senyor Fabra també té un camió Studebaker completament devastat. La història d'aquest camió, matriculat abans de la Guerra Civil Espanyola, és molt infortunada. Es va cremar en un dels incendis que periòdicament assolen la comarca de l'Alt Empordà. Els bombers, desbordats per la magnitud de l'incendi, no van poder fer absolutament res per evitar que es cremés. El seu motor original havia estat substituït per un motor dièsel Barreiros:
L'últim camió que té el senyor Fabra a l'era de casa seva és aquest Pegaso Comet amb una caixa de transports generals fabricada per l'empresa Carrosseries Auto Empordà SL, de Figueres. Va substituir el Nazar A:
Agraïm al senyor Fabra i la seva família l'amabilitat amb què van acollir-nos a casa seva. Tant de bo que s'animin a aixecar un cobert per aixoplugar els dos camions que ara pateixen les inclemències del temps, el Nazar A i el Pegaso Comet. Sinó, en poc temps, seran completament irrecuperables.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada