Aquestes dues imatges d'una de les naus que en Josep Sanchez té plena a vessar de Seats 1500 arrenglerats i en filera permet de fer-nos una idea aproximada del gruix de la col·lecció que posseeix a la comarca de l'Anoia:
Si en l'anterior article hem exposat els Seats 1500 que posseeix en Josep dotats d'una carrosseria sedan, en aquest article abordem les unitats que disposen d'una una carrosseria familiar. El primer correspon a una unitat matriculada a Madrid:
Una altre unitat matriculada a Barcelona i adquirida, segons es reflecteix en l'adhesiu conservat en la porta posterior del vehicle, pel seu primer propietari, en el concessionari oficial Centralsa Sarrià, de molta anomenada en la dècada de 1960 i 1970:
Aquest auto conserva, a més a més, en la porta del conductor, un adhesiu de les pistes d'esquí de Llessui, antic municipi agregat avui dia a Sort, la capital de la comarca del Pallars Sobirà; aquest adhesiu és des de qualsevol punt de vista una pura relíquia i que presenta un gran interès:
Una altre relíquia que conserva aquest auto, molt desgastada pel pas del temps i la corrosió que l'envolta, és l'adhesiu del concessionari oficial Seat on fou comprat aquest auto i on se li feia el manteniment, el mític concessionari Centralsa Sarrià. Hi hagué uns anys, no tan remots, que molts vehicles de Barcelona, particularment de la zona alta de la ciutat, exhibien aquest adhesiu. Feia molts anys que no en veia cap:
Un altre Seat 1500 pintat de color gris clar. Atès que en Josep disposa de moltes peces, la seva restauració no presenta cap inconvenient:
Emigrem a les fredes i altes terres castellanes. Un Seat 1500 familiar matriculat a Valladolid amb un estat de conservació satisfactori:
Part posterior de dos Seats 1500 familiar, un d'ells matriculat a Barcelona i que llueix dos adhesius deliciosos:
El tablier d'aquest Seat 1500, matriculat a Barcelona i pintat de color blau cel, incorpora unes motllures de fusta que realça l'elegància del gran volant amb l'embellidor cromat:
Els dos adhesius enganxats en el vidre posterior d'aquest auto i que ens transporten als anys 1970 i 1980: la publicitat de Rioleón Super Park d'Albinyana, a prop del Vendrell, i de les pistes d'esquí d'Arinsal, al principat d'Andorra. Per a completar el repertori de la publicitat de l'època hagués estat profitós i convenient l'adhesiu del pergamí de Sant Miquel del Fai amb les banderes catalanes disposades horitzontalment en els dos extrems:
Un Seat 1500 familiar de xassís llarg, comprat per en Josep Sánchez a València, i amb la configuració d'ús comercial:
Dues antigues ambulàncies que enriqueixen la col·lecció d'en Josep Sánchez. El sostre és més alt per disposar de més superfície interior i conseqüent major maniobrabilitat dins del vehicle:
Aquesta antiga ambulància fou alienada i matriculada de nou. El nou propietari l'usà per fer viatges a l'estranger, talment s'aprecia amb els adhesius de les ciutats europees que visità enganxats en el vidre lateral posterior, a mode de credencials. Equipat amb un bon motor dièsel, aquest vehicle podia anar a qualsevol indret d'Europa:
Els adhesius enganxats en aquest Seat i que reflecteixen la vocació viatgera dels seus antics propietaris:
Una de les peces més singular, i de més interès, de la col·lecció d'en Josep Sánchez és aquest Seat 1500 familiar de xassís llarg transformat pel carrosser Oneca de Navarra. La seva amplada interior permetia diferents usos: servei de taxi, conducció de difunts i també venda ambulant:
El seu espai interior és veritablement gros i ample:
Un Seat 1500 familiar de doble far transformat en una ambulància de la Mútua Metal·lúrgica de Barcelona:
Un altre Seat 1500 de doble far en procés de restauració, empresa que comença sempre amb el sanejament de la carrosseria i la reparació dels punts de corrosió que presenta:
Aquest Seat 1500 familiar, que correspon a una de les darreres unitats produïdes i matriculades, pertanyia a l'Ajuntament d'Artesa de Segre, a la comarca de La Noguera. Fou destinat a diferents usos: primer ambulància adscrita a la secció de la Creu Roja local i més endavant fou destinat a la conducció dels cadàvers. Estigué uns quants anys tancat en un magatzem municipal fins que fou adquirit fa poc temps per en Josep Sánchez per engrossir la seva meravellosa col·lecció:
En el proper article exposarem els Seats 1500 de xassís llarg, un vehicle de múltiples usos en el període comprès entre els anys 1960 i 1980.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada