En els primers anys del segle XX s'assajaren diverses classes de vehicles per transportar viatgers per carretera. La següent fotografia recull un dels vehicles que proliferaren aquells anys, el qual, concebut semblantment al trens, no tingué continuïtat:
Un dels òmnibus més antics de la demarcació de Girona, propietat del senyor Forné:
Cotxe de l'empresa La Hispano Farnense que feia la línia de l'estació de tren de Sils fins a Santa Coloma de Farners. N'era el titular el senyor Josep Boada i Auguet:
Un dels primers cotxes que tingué l'empresa Brillas, de Blanes, que feia la línia de l'estació del tren al centre del poble:
Cotxe propietat del senyor Benigno González que feia la línia regular de Vilagarcia de Arousa a Cambados, província de Pontevedra. La cara i vestit del senyor estintolat al radiador és impagable. I també és curiosa la col·locació dels seients en el sostre del vehicle que permetia una conversa dels usuaris cara a cara:
Ford TT proveït de la matrícula GI-1131, propietat del senyor Lluís Vilanova, que feia la línia d'Albanyà-Sant Llorenç de la Muga-Figueres. El cotxe del senyor Vilanova carregat de veïns de Sant Llorenç de la Muga, municipi on hi tenia llur residència:
El cotxe d'en Primitiu Genís i Salellas, titular de la línia de Figueres a Agullana. Aquesta línia, amb el pas dels anys, fou traspassada a la família Sala de Figueres:
Un autocar Lancia carrossat per en Josep Vert a Torroella de Montgrí per compte de la casa TEISA d'Olot que feia la línia de Figueres-Banyoles-Olot-Girona. El seient del sostre, d'una major comoditat i flexibilitat, suposà un avenç i qualitat considerable respecte dels seients de fusta que es muntaven pocs anys abans:
El carrosser Torrent, que tenia un taller al centre de Figueres on construïa carrosseries i reparava les planxes d'automòbils particulars, construí per encàrrec d'Autocars Godó aquest espaterrant cotxe. Les mides, disseny i acabats del cotxe posa de manifest la capacitat que assolí aquell carrosser de l'Alt Empordà, el qual, malauradament, no ha tingut el reconeixement que es mereix:
L'empresa Transports Pujol i Pujol de Lloret de Mar, que feia la línia de Tossa de Mar fins a Blanes i serveis discrecionals, tingué aquest petit autocar carrossat per en Josep Vert i Planas; presentava un disseny força modern i agosarat que no tingué continuïtat:
Continuarà.
Hola,
ResponEliminaCom podria contactar amb vostè de forma privada?
Sr: li facilito un correu electrònic: xmaluquer@yahoo.es. Ben atentament.
ResponElimina