Operació de comprovació de la tensió de la corretja del compressor en un motor d'un autobús Barreiros Saeta 75:
Procediment de tibar les corretges d'accionament:
Esquema del circuit de lubricació del motor:
Boca per omplir el motor d'oli:
Operació per desmuntar el filtre de l'oli
Vàlvula de descarrega de l'oli:
Pedal d'embragatge:
Ajustament del pedal de l'embragatge:
Tap per omplir la caixa de canvis:
Respirador del diferencial:
Tap per omplir i buidar el diferencial:
Joc del volant de direcció:
Topall de direcció:
Comprovació del joc en el rodament de la boixa:
Canviar el greix en les boixes de la roda:
Finestra registre de les sabates:
Operació per regular les sabates del fre:
Operació per comprovar el nivell d'oli en la bomba del compressor:
Dipòsit d'aire i vàlvula per purgar:
Operació per tibar el cable del fre de mà:
Operació per regular la tensió de la corretja de l'alternador:
Caixa de fusibles instal·lada a l'espai de conducció del vehicle:
Alienació dels llums davanters:
Operació de desmuntatge dels llums davanters:
En la dècada de 1960 els dissabtes eren laborables. A finals d'aquella dècada s'aconseguí que la jornada laboral finalitzés el dissabte al migdia. Els transportistes, sovint empreses de naturalesa familiar, dedicaven els diumenges als treballs de manteniment dels seus camions; treball que executaven ells mateixos, a casa seva, amb les seves ferramentes i coneixements. També reparaven petites panes. Si la pana d'un camió es produïa enmig de la setmana, s'engiponava una solució provisional i matussera que es resolia definitivament i satisfactòriament el cap de setmana. El lleure no existia ni se'n sabia de la seva existència. Només en les festes assenyalades es descansava i es gaudia de la família.
Els manuals d'instrucció que publicava Barreiros Dièsel SA eren profusament il·lustrats amb fotografies que detallaven les operacions bàsiques de manteniment dels vehicles que produïen. Només s'acudia al taller quan la pana era grossa, considerable. Tot allò que hom podia fer per seu compte, ho feia a casa. A desgrat que l'activitat del transport era molt rendible, cada mes calia fer front a les lletres de canvi que vencien. I els camions i autocars d'aleshores, amb les qualitats justetes que presentaven, s'espatllaven sovint.
En el proper article exposarem un altre catàleg de dos dels vehicles que Barreiros fabricava en els anys 1960 a la seva fàbrica de Villaverde.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada