L'any 1961 el senyor Jaume Masip i Roca va sol·licitar a l'Ajuntament de l'Hospitalet del Llobregat la concessió de la línia de circumval·lació d'aquest municipi, la qual li fou atorgada. L'any 1964, el senyor Masip va traspassar la titularitat d'aquesta línia a favor de l'empresa AUTOS FLORIDA SA, la qual des de la segona meitat dels anys 1960 va cobrir tot el servei urbà de l'Hospitalet del Llobregat.
Paral·lelament al servei d'autobusos urbans de l'Hospitalet del Llobregat, AUTOS FLORIDA SA va dedicar-se al serveis discrecional amb autocar tant per l'Estat espanyol com per l'estranger. Amb aquesta finalitat van adquirir diversos autocars, els quals veiem en aquesta fotografia presa al costat del Palau de Montjuïc de Barcelona:
La majoria de la flota era constituïda per autocars Pegaso carrossats per Setra i Ciscar. Els colors de l'empresa eren una combinació de vermell i crema, molt estesa aleshores, i que també identificava els autocars de l'empresa PUJOL I PUJOL. Una altre fotografia amb diversos autocars de l'empresa AUTOS FLORIDA SA:
Un bonic autocar Volvo carrossat per CISCAR, de Saragossa, fotografiat al costat del Palau Nacional de Montjuïc:
Cap a l'any 1978, l'empresa AUTOS FLORIDA SA va patir greus problemes econòmics i laborals, amb un greu deteriorament de la prestació dels serveis, provocant el rescat de la concessió de les línies públiques que cobrien a l'Hospitalet del Llobregat per l'Administració competent i llur cessió a l'empresa BARCELONA TRANSPORT SA. Amb la desaparició d'AUTOS FLORIDA SA, la majoria d'autobusos i autocars foren adquirits per "LA HISPÀNIA", la Companyia Reusenca d'Autobusos La Hispania SA, empresa que pertany al GRUP SAGALÉS.
Aquesta crònica s'ha pogut redactar gràcies a la informació facilitada per l'amic Xavier Florez i il·lustrar-la pouant de l'importantíssim arxiu fotogràfic i documental que serva el senyor Joan Brugués i Prat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada