Possiblement que la Fira Internacional de mostres de Barcelona de l'any 1959 fos la darrera d'una època, la de la postguerra. A l'edició de l'any següent, l'ambient havia canviat completament.
La política econòmica implantada per la dictadura franquista va provocar que la misèria i les estretors es perllonguessin vint anys. Per contra, la resta de països europeus beneficiats pel Pla Marshall, van poder-se recuperar dels estralls de la Segona Guerra Mundial en un termini molt més curt de temps.
Els canvis operats per força i a desgrat del franquisme l'any 1959 van ser la causa del sorgiment d'una classe mitjana a l'Estat espanyol, propietària d'un habitatge i d'un cotxe per a voltar, que garantiria la transició política un cop mort el general Francisco Franco l'any 1975.
Visió general de la Fira Internacional de mostres de Barcelona, amb alguns dels estands dels expositors que hi participaven:
Altres expositors que participaven en aquesta Fira Internacional, amb estands exteriors:
L'estand d'Huracan Motors SA, empresa catalana fabricant de motos i motocarros equipats amb motors Hispano Villiers, que va tancar les portes l'any 1965:
L'estand dels camions i tractors Ebro fabricats per Motor Ibérica SA amb llicència Ford:
Les següents edicions de la Fira Internacional de mostres de Barcelona es va recuperar l'impuls i la importància que aquest esdeveniment havia tingut històricament. La realitat s'havia imposat a la tossuderia d'uns dirigents que havien arruïnat el país durant dues dècades.