Encapçalats pel senyor Joan Brugués i Prat, ens arribarem fins a Torroella de Montgrí per conèixer l'Enric Vilavedra. En Pere Liu ens havia informat que tenia unes poques fotografies més del camió Nazar B, de 7 tones, que havia comprat a en Joan Prats, de l'Estartit, conegut com en Clotes.
L'Enric Vilavedra l'any 1968 va treballar per l'empresa GERMANS VILANOVA SA, de Sant Joan Les Fonts (Garrotxa). Transportava les pedres de les parets seques dels camps d'oliveres que hi havia entre Figueres i Besalú, fins a una trituradora instal·lada a Avinyonet de Puigventós, a la comarca de l'Alt Empordà, per esmicolar-la i usar-la per a paviment de carreteres.
El Nazar B de l'Enric Vilavedra i un Barreiros Saeta a la trituradora d'Avinyonet de Puigventós:
Germans Vilanova SA se li va encarregar l'arranjament de la carretera de Cogolls, un poble integrat dins Les Planes d'Hostoles. L'Enric Vilavedra va treballar-hi en aquesta obra. Atès que la cabina del Nazar tenia autorització per set places, conductor inclòs, l'Enric Vilavedra recollia sis treballadors i els duia a l'obra.
Un cop l'Enric Vilavedra duia sis treballadors dins la cabina del Nazar i dos motoristes de la Guàrdies Civil de Carretera van seguir-lo. Quan passaven davant del parc de la Devesa de Girona, els motoristes van aturar-lo i van informar-li que l'havien de multar per portar sis persones dins de la cabina. Quan l'Enric Vilavedra va mostrar-los que la cabina del Nazar estava autoritzada per set places, van restar de pedra, van acomiadar-se i van marxar amb les seves Sanglas amb la cua entre cames.
El Nazar B de l'Enric Vilavedra i un Barreiros Saeta a la trituradora d'Avinyonet de Puigventós:
Germans Vilanova SA se li va encarregar l'arranjament de la carretera de Cogolls, un poble integrat dins Les Planes d'Hostoles. L'Enric Vilavedra va treballar-hi en aquesta obra. Atès que la cabina del Nazar tenia autorització per set places, conductor inclòs, l'Enric Vilavedra recollia sis treballadors i els duia a l'obra.
Un cop l'Enric Vilavedra duia sis treballadors dins la cabina del Nazar i dos motoristes de la Guàrdies Civil de Carretera van seguir-lo. Quan passaven davant del parc de la Devesa de Girona, els motoristes van aturar-lo i van informar-li que l'havien de multar per portar sis persones dins de la cabina. Quan l'Enric Vilavedra va mostrar-los que la cabina del Nazar estava autoritzada per set places, van restar de pedra, van acomiadar-se i van marxar amb les seves Sanglas amb la cua entre cames.
Més tard, va treballar per l'empresa constructora d'obres públiques RUBAU TARRÉS SA, de Verges, adjudicatària de l'eixamplament de la carretera Nacional II, en el tram de Girona fins a Figueres. Hi traginava el quitrà que produïa una planta d'aglomerat ubicada a Salt, vora el riu Ter, fins a les obres que s'estaven executant a la carretera Nacional II. Fotografia del Nazar a la planta d'aglomerat, al costat d'altres camions Pegaso:
Aquest Nazar patia molt dels paliers. També va trencar un cop el diferencial que en Pere Liu va adobar-li. Era costum aquells anys de carregar els camions més del compte i destinar-los per feines no contemplades quan van projectar-se.
Després del Nazar, l'Enric Vilavedra va comprar un Pegaso 1095 Super Comet al concessionari oficial Can Forné, de Girona. Duia el diferencial del Pegaso 1065 "Europa". Després del Pegaso van arribar els Volvos. Però això ja és una altre història.
Gràcies a l'Enric Vilavedra coneixem millor el transport al nostre país durant els anys 1960. Els camions que hi havia i com es treballava en el sector de les obres públiques.
Aquest Nazar patia molt dels paliers. També va trencar un cop el diferencial que en Pere Liu va adobar-li. Era costum aquells anys de carregar els camions més del compte i destinar-los per feines no contemplades quan van projectar-se.
Després del Nazar, l'Enric Vilavedra va comprar un Pegaso 1095 Super Comet al concessionari oficial Can Forné, de Girona. Duia el diferencial del Pegaso 1065 "Europa". Després del Pegaso van arribar els Volvos. Però això ja és una altre història.
Gràcies a l'Enric Vilavedra coneixem millor el transport al nostre país durant els anys 1960. Els camions que hi havia i com es treballava en el sector de les obres públiques.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada