Els anys 1980 i 1990 Transports i Grues Castellsaguer SA disposava d'una flota de vehicles molt equilibrada amb capacitat per atendre tota classe de serveis. Tenien aquest camió Avia, fotografiat davant del taller de l'empresa carregat de maquinària, amb un xassís molt llarg per a transports especials:
El camió Avia, amb una caixa de Carrosseries Terradas, fotografiat en tres serveis distints: un transport d'antenes parabòliques i de dues barques de pesca, un servei que n'eren especialistes:
També disposaven d'una grua de quatre eixos, amb una gran capacitat de càrrega, especialment apte per treballs i obres públiques, talment es palesa en aquesta fotografia:
Els anys 1980 i 1990 tenien un Pegaso 1035 amb una ploma i caixa produïda per Carrosseries Terradas. El senyor Castellsaguer en conserva dues de fotografies d'aquest camió, una amb vela i l'altre amb la caixa descoberta. La primera fotografia hi ha el Pegaso carregat de maquinària. Eren els anys de la crisi del tèxtil amb el tancament d'empreses, que el govern espanyol va definir amb l'eufemisme de reconversió industrial, forçosa no cal precisar-ho:
Una tractora Pegaso 1231T transportant un iot damunt d'una gòndola. El camió és fotografiat just per sota de l'antic viaducte de l'autopista A-19, de Barcelona a Mataró, inaugurada l'any 1970, que moria en aquest lloc exacte:
El viaducte d'aquesta autopista A-19, que actualment enllaça Barcelona amb Tordera i
es denomina C-32, es va aterrar amb la urbanització del Pla d'en Boet, una gran actuació urbanística a la porta sud de Mataró. Els edificis que s'esguarden al fons acollien
concessionaris de vehicles i, a l'altre costat, el garatge de l'empresa
Autobusos Casas. Al final del viaducte, a la dreta, hi havia les
instal·lacions del carrosser Jorsa, empresa que pertanyia a ENASA,
fabricant dels camions Pegaso i Sava.
També tenien un camió Dodge de dos eixos, amb ploma i caixa per a transports generals, matriculat l'any 1985:
Per atendre la demanda del serveis especials d'obres públiques i empreses constructores Transports i Grues Castellsaguer SA disposava de vàries auto-grues amb distintes capacitats de càrrega, talment s'aprecia en aquestes deus fotografies:
El senyor Castellsaguer davant d'una auto-grua de quatre eixos:
I de visita a una exposició de maquinària i grues:
El senyor Santiago Castellsaguer va jubilar-se l'any 1994. Va passar-se tota la vida treballant atès que de ben petit, tot just acabada la Guerra Civil Espanyola, acompanyava el seu pare amb el Chevrolet carregat de verdura recollida als horts del Maresme cap els mercats de Barcelona per la carretera Nacional II. Al cap de poc temps, entrava d'aprenent de mecànic a can Bofill. Els seus coneixements i experiència li van permetre de restaurar un motor d'un avió Hispano Suiza. L'any 1997 Transports i Grues Castellsaguer tancava les seves portes.
Els afeccionats a la història del transport que varem trobar-nos a Mataró. De dreta a esquerra, en Santiago Castellsaguer Ribas, en Miquel Patinyo, en Pere Liu i en Joan Brugués fotografiats a la ronda O'Donnell:
Aquest espai agraeix les gestions desenvolupades pel senyor Pere Liu en retrobar-se, al cap de gairebé cinquanta anys després d'haver coincidit a la fàbrica Nazar, a Saragossa, amb el senyor Santiago Castellsaguer Ribas, el qual va acollir-nos amb extrema amabilitat. El senyor Castellsaguer i les empreses que va fundar formen part de la història de la automoció a Mataró i a les comarques del Maresme i del Vallès Oriental.
Mi padre, José García Requena, chófer de esta empresa, falleció en un accidente de trabajo con Castellsaguer
ResponEliminaEn mayo de 1976. Tras unos años de juicio salió la sentencia favorable a mí padre. Aún recuerdo cuando este señor venía a mi casa en Peramas a buscar a mi padre a cualquier hora.