dijous, 8 d’agost del 2013

Transports i Grues Castellsaguer SA de Mataró (II).

Transports i Grues Castellsaguer SA treballava principalment amb camions Pegaso que el senyor Santiago Castellsaguer comprava al concessionari oficial de Mataró, Eserma. També van tenir alguns camions Barreiros, adquirits a Can Folgarolas, i uns camionets Avia la mecànica dels quals coneixia prou bé atès que n'havia estat representant i ensems era molt semblant a la dels camions Nazars la representació de la qual també va regentar a la primera meitat dels anys 1960. Ambdós camions muntaven motors Perkins Hispania, senzills i fiables. Alguns dels vehicles de la casa, com un camionet Sava, van comprar-los usats.

Les caixes que muntaven els camions va encarregar-les a un dels millors carrossers gironins, Carrosseries Terradas SA, de Riudarenes. I les grues eren dels Tallers Velilla, de Granollers, unes bones eines aquells anys, i les franceses PPM (Poclain Potain Matériel), d'un rendiment excel·lent.

Els anys 1970 la flota de vehicles era formada majorment per camions Pegaso, destacant-hi dos models molt populars aquell temps, el Comet i el 1095 Super Comet. Aquests camions eren molt aptes per atendre serveis diversos, com es posa de manifest en les fotografies que us presentem en aquest article. Una grua carregant una caseta de fusta damunt d'un Pegaso:

IMG_7414

A les darreries dels anys 1970 i principis del 1980 van ser difícils per a Mataró i els altres pobles de la comarca del Maresme afectats pel tancament massiu de la major part de les empreses tèxtils del gènere de punt amb la desocupació directa i indirecta que va provocar: treballadors, proveïdors, tallers, transportistes i els comerços de les poblacions se'n van ressentir d'aquest cop.

Aquells anys Transports i Grues Castellsaguer SA va atendre força serveis de desmantellament i de la retirada de maquinària tèxtil d'empreses que plegaven. Fotografies de la retirada de maquinària tèxtil, segurament que circulars Jumberca de Badalona, el primer fabricant mundial de circulars aleshores, d'una fàbrica tèxtil:  

IMG_7418

IMG_7393

IMG_7413

IMG_7402

Un Pegaso Comet fotografiat davant del taller de l'empresa, a la carretera de Barcelona, carregat de maquinària. Al fons, a l'altre cantó de la carretera Nacional II s'albira el pati tancat amb filferros, on hi guardaven els camions:

IMG_7394

Un Pegaso 1095 carregat amb una barca, aparcat al davant del taller:

IMG_7421

Bonica fotografia d'un Pegaso 1095 carregat amb un iot:

IMG_7392

El Pegaso 1095 prestant un servei:

IMG_7415

El proper article dedicat a aquesta empresa mataronina abordarem els darrers camions i grues amb els quals van treballar. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada