Avui ens hem trobat amb uns bons amics a la ciutat de Lleida. Hi eren en Luis El Colorao, de la Rioja, acompanyat de la seva filla, en Manolo Alfaro, Ebrocar, de Saragossa, i en Ricardo Palomas, un amfitrió excel·lent que ens ha mostrat alguns dels camions vells que encara hi ha a Lleida i els pobles del voltant. Sempre és un plaer de visitar de Lleida per gaudir dels camions que sap en Ricardo.
Amb en Ricardo visitem els polígons industrials de Lleida, on sempre hi ha algun camió interessant de retratar. Malgrat la greu crisi econòmica, les naus dels polígons presenten una ocupació acceptable. La crisi sembla que castiga més severament d'altres territoris com el camp de Tarragona o les ciutats industrials a tocar de Barcelona. Lleida té una indústria aixecada al voltant del sector agrícola, d'una gran especialització, molt competitiva i amb marques de reconegut prestigi.
Amb en Ricardo visitem els polígons industrials de Lleida, on sempre hi ha algun camió interessant de retratar. Malgrat la greu crisi econòmica, les naus dels polígons presenten una ocupació acceptable. La crisi sembla que castiga més severament d'altres territoris com el camp de Tarragona o les ciutats industrials a tocar de Barcelona. Lleida té una indústria aixecada al voltant del sector agrícola, d'una gran especialització, molt competitiva i amb marques de reconegut prestigi.
Acompanyats d'en Ricardo Palomas hem visitat el polígon industrial del Segre, que acull la central de Transports Tarragona, una empresa fundada l'any 1955. A l'entrada del pati de la nau, damunt d'una torre metàl·lica hi ha instal·lada la cabina d'un Pegaso 1065 Europa amb els primers colors que lluïen els camions d'aquesta empresa, una agradable, elegant i encertada combinació de gris perla i blanc trencat a la part superior, decoració pròpia dels anys 1960.
Atès que la planxa dels vehicles Pegaso d'aleshores no tenia pas gaires tractaments anticorrosius i es rovellaven ràpidament, aquesta cabina ha recuperat els colors originals i també se l'ha sotmesa a un rigorós i complet tractament per assegurar la seva conservació per llur exposició a sol i serena. El clima de les terres de Ponent és molt humit a l'hivern i extremament calorós a l'estiu. Li és aplicable aquella dita de la gent d'Osona quan es refereix al clima de la plana de Vic: nou mesos d'hivern i tres d'infern.
En Ricardo Palomas, que coneix gairebé tots els camions vells de la comarca del Segrià, ens informa que Transports Tarragona encara té dues tractores Pegaso Troner amb aquesta mateixa combinació de colors, gris i blanca, per a transports de proximitat. Surten molt poc. Els nous conductors de l'empresa no els volen pas conduir aquests dos Pegasos. S'estimen més de conduir les noves tractores, més còmodes i pràctiques.
A la ciutat del transport del polígon industrial del Segre, un aparcament a l'exterior, hi aparquen dos camions de l'empresa de mudances J. Prieto i fills SL, de la ciutat de Lleida. Són dos Barreiros de dos i tres eixos, que munten unes caixes de mudances produïdes per Carrosseries Racing de Lleida, comprats nous a Motormóvil SA, concessionari oficial Barreiros a la ciutat de Lleida. Goma publicitària de Carrosseries Racing:
Els dos Barreiros de l'empresa Mudances i Transports J. Prieto i fills SL, de Lleida. El primer terme, el Barreiros de dos eixos amb clars mostres d'abandonament:
Aquest Barreiros de tres eixos, de xassís llarg i deu rodes, encara treballa. En Ricardo ens ha explicat que fa dos anys en Prieto va rebre l'encàrrec d'una mudança des de Lleida fins a Munic. Va travessar França i una part d'Alemanya amb aquest Barreiros de tres eixos. Quan s'aturava a les àrees de servei i benzineres, aquest Barreiros era el centre d'atenció de la resta de camioners i curiosos. Certament que una imatge gaire moderna del país no projectava però divertida i original, sens dubte que ho era:
La llargada del xassís, les deu rodes i l'estilitzada caixa que munta li confereix una elegant aparença. Sentir el brogit del motor d'aquest Barreiros, al cap dels anys, és un espectacle meravellós per als qui ho saben apreciar:
La part posterior d'aquests dos camions Barreiros carrossats per Racing:
L'empresa Biosca, de Lleida, que treballa en l'obra civil -enderrocs, rebaixos, aplanaments- té també un Barreiros coetani dels d'en Prieto, de tres eixos amb dos eixos davanters direccionals. En Ricardo ens comenta que feliçment és tancat a la nau de l'empresa, al costat d'un Pegaso 1090 Supercomet, de la primera sèrie, amb matrícula B-6XXXXX. Aquests vehicles són una petita mostra dels camions guardats als pobles del Segrià i les comarques veïnes. Hi destaca la col·lecció de camions del senyor Xavier Argelich, on hi sobresurt un Pegaso Z-207 completament restaurat.
Agraïm a en Ricardo Palomas, En Luis Maria Martínez, en Luis El Colorao per motiu, i en Manolo Alfaro el dia distret i aprofitat que hem passat plegats. Les distraccions que ens fa més agradable la vida.
Els dos Barreiros de l'empresa Mudances i Transports J. Prieto i fills SL, de Lleida. El primer terme, el Barreiros de dos eixos amb clars mostres d'abandonament:
Aquest Barreiros de tres eixos, de xassís llarg i deu rodes, encara treballa. En Ricardo ens ha explicat que fa dos anys en Prieto va rebre l'encàrrec d'una mudança des de Lleida fins a Munic. Va travessar França i una part d'Alemanya amb aquest Barreiros de tres eixos. Quan s'aturava a les àrees de servei i benzineres, aquest Barreiros era el centre d'atenció de la resta de camioners i curiosos. Certament que una imatge gaire moderna del país no projectava però divertida i original, sens dubte que ho era:
La llargada del xassís, les deu rodes i l'estilitzada caixa que munta li confereix una elegant aparença. Sentir el brogit del motor d'aquest Barreiros, al cap dels anys, és un espectacle meravellós per als qui ho saben apreciar:
La part posterior d'aquests dos camions Barreiros carrossats per Racing:
L'empresa Biosca, de Lleida, que treballa en l'obra civil -enderrocs, rebaixos, aplanaments- té també un Barreiros coetani dels d'en Prieto, de tres eixos amb dos eixos davanters direccionals. En Ricardo ens comenta que feliçment és tancat a la nau de l'empresa, al costat d'un Pegaso 1090 Supercomet, de la primera sèrie, amb matrícula B-6XXXXX. Aquests vehicles són una petita mostra dels camions guardats als pobles del Segrià i les comarques veïnes. Hi destaca la col·lecció de camions del senyor Xavier Argelich, on hi sobresurt un Pegaso Z-207 completament restaurat.
Agraïm a en Ricardo Palomas, En Luis Maria Martínez, en Luis El Colorao per motiu, i en Manolo Alfaro el dia distret i aprofitat que hem passat plegats. Les distraccions que ens fa més agradable la vida.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada