Una de les marques mítiques de camions és, sens dubte, Scania. La seva presència a l'Estat espanyol era testimonial fins a l'ingrés espanyol a la Comunitat Econòmica Europea l'any 1986 juntament amb Portugal.
L'ingrés d'Espanya a la Comunitat Econòmica Europea culminava un llarg procés de negociacions iniciat ja a principis dels anys 1960. Una de les conseqüències immediates fou la desaparició dels aranzels duaners i la liberalització de les importacions dels productes dels països integrants de la CEE, entre els quals, els camions i autocars.
A partir del 1986, i progressivament, es va començar a vendre camions alemanys, suecs, francesos, italians i holandesos, la quota de mercat dels quals augmentava any rere any. ENASA va reaccionar amb el llançament del Pegaso Tecno, amb una cabina grossa inspirada en el Volvo Globetrotter.
El Pegaso Tecno era un camió excel·lent en tots els sentits malgrat que el futur de Pegaso ja estava dat i beneït. El gran fabricant de camions espanyol li havia succeït quelcom semblant a Leyland durant els anys 1970, amb l'ingrés de Gran Bretanya a la CEE el 1 de gener de 1973: la pèrdua de la protecció del mercat amb els aranzels que gravaven les importancions va palesar l'obsolescència del mític fabricant britànic. Va patir una progressiva davallada de les vendes front a la resta de fabricants europeus en el seu mercat natural, sense que els camions Leyland gaudissin de gaire acceptació a la resta de països continentals. Malgrat els esforços del govern britànic amb quantioses injeccions de diner públic, Leyland va ser adquirida per Daf.
Casualment, passejant per Ripoll vaig trobar-me amb en Joan Corbatera, excel·lent mecànic i apassionat dels cotxes clàssics, qui va regalar-me uns catàlegs dels camions Scania de la segona meitat dels anys 1980: corresponen als camions que van importar-se a l'estat espanyol amb la liberalització i obertura del mercat derivat de l'ingrés a la CEE.
Recordo perfectament quan aquelles cabines dels Scania van esdevenir habituals a les nostres carreteres. L'hegemonia dels camions espanyols, Pegaso i Dodge-Renault, s'esberlava en favor dels Mercedes Benz, Volvo, Man i Scania, principalment.
Avui us oferim els catàlegs de la gamma de camions que oferia Scania a la segona meitat dels anys 1980: els primer és l'Scania P-93 concebut per al repartiment i lliurament de mercaderia i paqueteria:
El segon catàleg correspon al catàleg Scania P113, concebut com un camió multiusos:
El Pegaso Tecno era un camió excel·lent en tots els sentits malgrat que el futur de Pegaso ja estava dat i beneït. El gran fabricant de camions espanyol li havia succeït quelcom semblant a Leyland durant els anys 1970, amb l'ingrés de Gran Bretanya a la CEE el 1 de gener de 1973: la pèrdua de la protecció del mercat amb els aranzels que gravaven les importancions va palesar l'obsolescència del mític fabricant britànic. Va patir una progressiva davallada de les vendes front a la resta de fabricants europeus en el seu mercat natural, sense que els camions Leyland gaudissin de gaire acceptació a la resta de països continentals. Malgrat els esforços del govern britànic amb quantioses injeccions de diner públic, Leyland va ser adquirida per Daf.
Casualment, passejant per Ripoll vaig trobar-me amb en Joan Corbatera, excel·lent mecànic i apassionat dels cotxes clàssics, qui va regalar-me uns catàlegs dels camions Scania de la segona meitat dels anys 1980: corresponen als camions que van importar-se a l'estat espanyol amb la liberalització i obertura del mercat derivat de l'ingrés a la CEE.
Recordo perfectament quan aquelles cabines dels Scania van esdevenir habituals a les nostres carreteres. L'hegemonia dels camions espanyols, Pegaso i Dodge-Renault, s'esberlava en favor dels Mercedes Benz, Volvo, Man i Scania, principalment.
Avui us oferim els catàlegs de la gamma de camions que oferia Scania a la segona meitat dels anys 1980: els primer és l'Scania P-93 concebut per al repartiment i lliurament de mercaderia i paqueteria:
El segon catàleg correspon al catàleg Scania P113, concebut com un camió multiusos:
El concessionari oficial Scania per a les comarques gironines en aquells anys era SCANIA CAMION GRUP, SA, amb domicili al carrer Mosquerola de Vilablareix (Gironès).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada