dijous, 20 de febrer de 2014

Transports Rosendo Quintana de Roda de Ter: el transport de la llet (V).

A la segona meitat dels anys 1960 es produeix la consolidació de l'empresa, la qual, per les inversions realitzades pel senyor Rosendo Quintana disposava de tots els permisos administratius per la recollida de la llet a les granges i masies, la seva refrigeració i posterior transport a les plantes d'envasat. 

Fotografia de la planta de refrigeració de llet del senyor Quintana al carrer Verdaguer 10, de Roda de Ter: 



Un Renault 4 de la casa, un auto molt apreciat per pagesos i ramaders, fotografiat davant de la planta de refrigeració de la llet. A l'esquerra, el moll per descarregar els pots de llet. A la dreta, l'espai on era instal·lat un tanc que transvasava la llet refrigerada a les cisternes dels camions per transportar-la a les plantes d'envasat, operació que en aquell moment s'estava duent a terme amb un Pegaso Comet que lluïa els tres colors identificadors de l'empresa, el granat inferior, el crema enmig i el blanc a la part superior:



El senyor Quintana renovà i amplià la flota de camions. Aquesta decisió vingué causada per l'augment de la demanda de llet produïda pel creixement demogràfic i la millora del poder adquisitiu dels consumidors.

Els tres vells camions dels anys 1930 foren donats de baixa i substituïts per uns Ebros B i C, comprats nous al concessionari oficial can Rovira, de Vic, representant de Motor Ibérica SA a la comarca d'Osona, amb caixa de fusta i vela per la recollida dels pots de llet als punts d'origen. Els camions petits destinats a la recollida de pots de llet eren pintats amb una combinació de dos colors. Els camions cisterna, per contra, eren pintats amb la referida combinació de tres colors que s'ha mantingut fins als nostres dies. 

La nova etapa, que arrencà l'any 1965, s'encetà amb un canvi en la numeració dels camions. Talment s'aprecia en les fotografies, es tornaren a numerar els camions. Aquesta camioneta B15, amb roda senzilla posterior, li fou assignat el número 2, que corresponia al vell taxi dels anys 1930 transformat en camioneta:



El número 3, que corresponia al vell camionet Fiat matriculat a Girona, completament reconstruït i equipat amb motor Perkins, li pertocà a un Ebro B35, amb la mateixa carrosseria per la recollida de pots de llet:



El camió número 5 fou un Ebro C350, amb caixa i vela per la recollida de marranxes de llet, que substituïa el Sava Austin:



El primer Pegaso Comet de la casa equipat amb una cisterna i que li correspongué el número 6 fou canviat per un Pegaso Supercomet, un 1095, també amb una cisterna. Fotografia del Pegaso a la carretera de Vic, davant de la planta de refrigeració de llet; al fons, dos autocars que prestaven el servei a Roda de Ter: 



Dues fotografies més d'aquest Pegaso 1095:





El número 7 assignat al camió Nazar B que havia xocat amb un plataner a la carretera de Roda de Ter a Vic, li fou adjudicat en la nova numeració a un altre Ebro C350 que recollia pots de llet:



El número 8 correspongué a un Pegaso Comet equipat amb una cisterna:



Un altre Pegaso 1095 fotografiat a la carretera de Vic, amb els autocars de l'Ajuntament de Roda de Ter de testimonis, equipat amb una cisterna fabricada per la casa Dacar de València :







Aquest camió retratat anys més tard, després d'haver patit un petit accident, quan Transports Rosendo Quintana transportava llet per la casa Ato de Barcelona:





El senyor Rosendo Quintana tingué una gran relació amb els responsables d'Auto Subministres Vic, el concessionari oficial Pegaso i Sava a la comarca d'Osona. Fou un bon client de Pegaso.

Fotografia de la flota de camions de Transports Rosendo Quintana el juliol de 1968; al fons, la planta de refrigeració de llet amb la façana blanca. Al davant, els camions Ebro B i C de recollida dels pots de llet; al capdavall, els dos Pegasos Comet amb cisterna:





En el proper article abordarem els anys 1970, amb nous clients i la renovació de la flota de camions.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada