Seguim amb l'exposició d'autocars i autobusos produïts per ENASA a finals de la dècada del 1960, uns anys presidits per la plena ocupació, un gran creixement econòmic i l'eclosió de la classe mitjana, amb el model 5065DR que muntava una carrosseria moderna, funcional i bonica:


Aquest model era equipat amb un motor de cent vint-i-cinc cavalls de potència, fiable però justet, que procedia del Pegaso Comet, un motor fruit dels acords de col·laboració celebrats entre ENASA i Leyland a principis dels anys 1960:


El segon model és el Pegaso 6046/2 amb una carrosseria Monotral, construïda a Mataró, i un frontal amb un radiador cromat i els fars que muntaven el Seat 1430 i el Pegaso cabina quadrada, uns llums molt en voga els primers anys de la dècada del 1970:

Monotral fou un carrosser molt fi, elegant i distingit, amb uns acabats amb abundoses motllures i guarniments:

El autocar Pegaso 6046/2 muntava un motor dièsel que rendia cent setanta cavalls de potència, el mateix motor que equipaven els primers camions Pegaso 1065 Europa:

Bastidor del Pegaso 6046/2 en proves:


Catàleg de l'autocar Pegaso 5031/1, equipat amb un motor de cent setanta cavalls de potència i que muntava un carrosseria de ca l'Ayats d'Arbúcies, molt bella, ben acabada i d'excel·lent qualitat:


Un altre catàleg del Pegaso 5031, que també muntava un motor de cent setanta cavalls de potència i una carrosseria ben moderna i encertada:



Un altre model d'aquells anys fou el Pegaso 6031-N, equipat amb una carrosseria de la casa Monotral i dotat d'un motor de dos cents cavalls de potència, fotografiat al capdamunt del coll del Bruc amb les agulles de la muntanya de Montserrat al fons:



Una altre carrosseria amb un acabat amb motllures cromades encastades:

Lloc de conducció d'aquest autocar, molt modern i funcional:

El darrer catàleg d'aquest article correspon a l'autocar Pegaso 6042 il·lustrat amb dues carrosseries, una força moderna i ben acabada i l'altre més senzilla, tosca i matussera que evoca les carrosseries dels països de l'Europa de l'Est i de la Unió de Repúbliques Socialistes Soviètiques:





Continuarà.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada