divendres, 8 de març del 2019

Més fotografies dels camions que ha tingut Transports Padrosa SA de Figueres (Alt Empordà).

Per mediació de l'Anna Padrosa Pierre hem tingut accés a més fotografies d'alguns dels camions que tingué Transports Padrosa de Figueres, empresa fundada pel seu avi, en Pere Padrosa Simon, l'any 1933, amb la compra d'un primer camió, un Studebaker.

En Benancio Gravina Guerra, un dels primers xofers que hi hagué a can Padrosa, dins la cabina del camió que conduïa:

CAMIONS PADROSA_Página_15

Un camió Austin amb una caixa de fusta i la marquesina, apte per transports generals, fou un dels camions que tingué Transports Padrosa en la dècada de 1950 i 1960:

CAMIONS PADROSA_Página_29

Un Pegaso 140 dièsel tractora, amb llur semiremolc, fotografiat a la ciutat de Barcelona:

CAMIONS PADROSA_Página_09

El tractor-camió Pegaso fou transformat en un camió rígid de dos eixos, en el cim del qual hi fou muntada una grua:

CAMIONS PADROSA_Página_17 (1)

CAMIONS PADROSA_Página_22 (2)

Transports Padrosa tingué també un Pegaso Z-702 que arrossegava un semiremolc d'un únic eix:

CAMIONS PADROSA_Página_26 (1)

Un Pegaso Z-206 que tingué can Padrosa:

CAMIONS PADROSA_Página_12

El senyor Pere Padrosa Puignau amb dos treballadors de l'empresa davant del Pegaso Z-206, un gran camió, amb matricula verda provisional:

CAMIONS PADROSA_Página_11 (1)

Fotografia publicitària del Pegaso 1062 que conserva la família Padrosa:

CAMIONS PADROSA_Página_05

Pegaso 1062 ó 1963 de Transports Padrosa de Figueres:

CAMIONS PADROSA_Página_16


Un Pegaso 1065 Europa, amb matrícula GI-51384, camió destinat al transport internacional:

CAMIONS PADROSA_Página_13 (1)

CAMIONS PADROSA_Página_14 (12)

El senyor Pere Padrosa Simon, al mig, amb en Masafont, el xofer, i un treballador d'administració, al costat del Pegaso 1065 que treballava per l'empresa Fernando Roqué SA, important agència de duanes de Barcelona que feia transports internacionals:

CAMIONS PADROSA_Página_24

Semiremolc de l'empresa Padrosa:

CAMIONS PADROSA_Página_10

Un camió militar comprat a un desballestament de la localitat madrilenya de San Martin de la Vega:

CAMIONS PADROSA_Página_21

L'antic camió militar transformat en una grua. Al fons de la imatge, un dels camions Barreiros que treballaven per l'empresa Bigues Agustí SL de Banyoles:

CAMIONS PADROSA_Página_23 (1)

CAMIONS PADROSA_Página_23 (1)

En Pere Padrosa Simon i en Pere Padrosa Puignau al costat d'una tractora Pegaso amb matrícula provisional; al fons, l'antiga presó de Figueres:

CAMIONS PADROSA_Página_28 (1)

Transports Padrosa treballà per la companyia Italmondo. Dues imatges d'un dels camions assignats a la referida empresa, una agència de duanes italiana. La primera fotografia, el pas d'un camió Pegaso de can Padrosa davant del monument a Colom, a la plaça del Portal de la Pau de Barcelona:

CAMIONS PADROSA_Página_04 (1)



CAMIONS PADROSA_Página_04 (1)

CAMIONS PADROSA_Página_02


Els senyors Padrosa amb dos treballadors rossellonesos al costat d'una tractora Magirus Deutz i llur semiremolc de l'empresa francesa Transports Padrosa SA constituïda l'any 1969 i amb el domicili social a Perpinyà:

CAMIONS PADROSA_Página_25

Els senyors Pere Padrosa Simon i Pere Padrosa Puignau al costat d'una tractora Magirus Deutz matriculada al Rosselló:

CAMIONS PADROSA_Página_27 (3)

Unes quantes tractores amb els respetius semiremolcs que l'empresa tenia ela dècada de 1990:

CAMIONS PADROSA_Página_01

Grues de can Padrosa participant en la construcció d'una nau industrial:

CAMIONS PADROSA_Página_18

El transport i instal·lació d'un automòbil nord-americà en el Museu Dalí de Figueres fou una tasca executada per aquesta empresa empordanesa:

CAMIONS PADROSA_Página_08

Camió Kenworth equipat amb una grua per transportar camions en pana i accidents:

CAMIONS PADROSA_Página_07

CAMIONS PADROSA_Página_06

Camió Saurer restaurat pel senyor Pere Padrosa Puignau amb llur matrícula original:

CAMIONS PADROSA_Página_19

Agraïm a la família Padrosa les fotografies que donen informació addicional dels camions que ha tingut Transports Padrosa de Figueres. Tant de bo que apareguin més fotografies d'una de les principals empreses de transports catalanes que des dels anys 1950 treballà en el transport internacional.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada