Els orígens de La Fira de Barcelona es remunten a l'Exposició Universal de 1888, quan va celebrar-se la primera fira de mostres a Barcelona. Per aquest motiu, va construir-se el recinte firal del Parc de la Ciutadella.
Anys més tard, el 1929, es va celebrar una segona Exposició Internacional. Aquesta fira va celebrar-se en un altre recinte firal, el de Montjuïc. Va ser un gran èxit. La construcció dels pavellons firals a Montjuïc també va comportar la reordenació urbanística d'aquell sector, amb la construcció de la plaça Espanya.
Avui dia la Fira de Barcelona és una de les institucions firals més importants d'Europa. Acull la celebració de diversos salons i congressos on s'apleguen importants empreses de diferents sectors econòmics per a presentar llurs productes i promoure negocis.
Les fires celebrades a Barcelona, de llarga tradició històrica en consonància amb el caràcter mercantil, industrial i emprenedor que sempre ha tingut aquesta ciutat, permet saber les empreses d'automoció que operaven al mercat català dècades enrere.
Fins l'any 1965, les fires internacionals de mostres que es celebraven a Barcelona tenien un caràcter unitari. En aquestes exposicions hi participaven aplegats tots els sectors industrials del país: les empreses que fabricaven maquinària, inclosa la tèxtil, i ferramentes, els fabricants de vehicles, i la indústria química, elèctrica i de maquinària agrícola.
El creixement econòmic experimentat durant la dècada dels anys 1960, amb un augment dels expositors, va ser la causa de la celebració de salons i congressos específics per sectors econòmics i matèries. El primer saló de l'automoció va celebrar-se l'any 1966. Avui dia, la saló de l'automòbil que es celebra a la fira de Barcelona és un dels més importants del món.
La revista que es va editar en ocasió de la celebració de la XIX Fira internacional de Mostres de Barcelona palesa les principals empreses industrials que hi havia aleshores, incloent-hi les empreses d'automoció. Portada d'aquesta revista de la Fira Internacional celebrada a Barcelona el juny del 1951:
Anys més tard, el 1929, es va celebrar una segona Exposició Internacional. Aquesta fira va celebrar-se en un altre recinte firal, el de Montjuïc. Va ser un gran èxit. La construcció dels pavellons firals a Montjuïc també va comportar la reordenació urbanística d'aquell sector, amb la construcció de la plaça Espanya.
Avui dia la Fira de Barcelona és una de les institucions firals més importants d'Europa. Acull la celebració de diversos salons i congressos on s'apleguen importants empreses de diferents sectors econòmics per a presentar llurs productes i promoure negocis.
Les fires celebrades a Barcelona, de llarga tradició històrica en consonància amb el caràcter mercantil, industrial i emprenedor que sempre ha tingut aquesta ciutat, permet saber les empreses d'automoció que operaven al mercat català dècades enrere.
Fins l'any 1965, les fires internacionals de mostres que es celebraven a Barcelona tenien un caràcter unitari. En aquestes exposicions hi participaven aplegats tots els sectors industrials del país: les empreses que fabricaven maquinària, inclosa la tèxtil, i ferramentes, els fabricants de vehicles, i la indústria química, elèctrica i de maquinària agrícola.
El creixement econòmic experimentat durant la dècada dels anys 1960, amb un augment dels expositors, va ser la causa de la celebració de salons i congressos específics per sectors econòmics i matèries. El primer saló de l'automoció va celebrar-se l'any 1966. Avui dia, la saló de l'automòbil que es celebra a la fira de Barcelona és un dels més importants del món.
La revista que es va editar en ocasió de la celebració de la XIX Fira internacional de Mostres de Barcelona palesa les principals empreses industrials que hi havia aleshores, incloent-hi les empreses d'automoció. Portada d'aquesta revista de la Fira Internacional celebrada a Barcelona el juny del 1951:
Cartell publicitari de la següent Fira Internacional de Mostres que s'havia de celebrar el juny del 1952:
Els estands exteriors de parts dels expositors que participaven en aquesta Fira Internacional de mostres de l'any 1951:
Els avantatges que oferia la ciutat de Barcelona per a la celebració de Fires internacionals de mostres: la seva indústria i població; el port, per a la importació i exportació de mercaderies; la proximitat amb la resta de països europeus; i la important activitat comercial que s'hi desenvolupava:
Avui dia, caldria afegir-hi un aeroport sense les connexions internacionals que una ciutat com Barcelona necessita, i un Tren d'Alta Velocitat que no arriba mai. Malgrat que ja l'any 1951 es reconeixia Barcelona com la gran fàbrica d'Espanya, no hi ha hagut cap interès en conservar el teixit industrial del país. Tot el contrari. La política econòmica i l'execució d'infraestructures han malmès greument la indústria catalana, una important font de riquesa.
Imatge que oferia l'avinguda de la Reina Maria Cristina l'any 1951:
Relació de prohoms que integraven el consell directiu de la Fira de Barcelona i del comitè executiu. La gent més granada de la ciutat:
Publicitat d'empreses que participaven en aquesta Fira Internacional de mostres de Barcelona:
Continuarà.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada