En Joan Brugués i Prat i la seva senyora han estat uns infatigables viatgers. Al llarg de la seva vida han viatjat per més de cinquanta països, de tots els continents, alguns dels quals han visitat més d'un cop. Afeccionat com és als autobusos i als autocars, en aquests viatges el senyor Brugués ha fotografiat alguns dels autocars i autobusos que hi ha trobat.
Aquests dies que gaudim de les vacances d'estiu, encetem uns reportatges d'autobusos i autocars d'arreu del món que el senyor Brugués ha fotografiat. L'any 1995 el senyor Brugués i la seva senyora van viatjar a la illa de Cuba. Uns autobusos que hi havia a una estació:
Aquests dies que gaudim de les vacances d'estiu, encetem uns reportatges d'autobusos i autocars d'arreu del món que el senyor Brugués ha fotografiat. L'any 1995 el senyor Brugués i la seva senyora van viatjar a la illa de Cuba. Uns autobusos que hi havia a una estació:
Dos petits autocars Toyota, de procedència japonesa:
Dos autocars amb dues carrosseries completament diferent: l'una de procedència europea i l'altre americana:
Un autocar Pegaso amb una carrosseria espanyola:
És curiós que dos dictadors ideològicament antagònics com ho eren el feixista espanyol Francisco Franco i el comunista Fidel Castro, ambdós amb arrels gallegues, signessin a la segona meitat dels anys 1960 i principis del 1970 sengles acords comercials amb l'exportació de productes manufacturats espanyols, que va incloure els vehicles produïts per ENASA sota la marca Pegaso.
Un dels principals empresaris espanyols de la segona meitat del segle XX, també gallec, l'Eduardo Barreiros, després d'haver forjat un imperi industrial a l'estat espanyol que va acabar controlat per la nord-americana Chrysler, BARREIROS DIESEL SA, va establir-se a l'illa de Cuba on va desenvolupar motors dièsel sota la marca Taino. Va intentar de motoritzar Cuba com ho havia fet anteriorment a l'Estat espanyol.
Actualment el règim cubà té com un dels socis comercials preferents la República Popular de Xina. Els xinesos estan delerosos de disposar de matèries primeres, incloent-hi el petroli, i tenir mercats on col·locar els productes que produeixen. La Xina ha substituït a l'antiga URSS en aquest paper a l'illa caribenya.
Uns curiosos autobusos urbans que palesen la pobresa de Cuba i el fracàs de la revolució cubana, un malson que s'arrossega des del 1 de gener de 1959 i que ha derivat en una dictadura familiar on la repressió i les delacions garanteixen la continuïtat del règim dels germans Castro:
Dos autocars fotografiats pel senyor Brugués a Cuba de l'empresa Veracuba:
En la propera crònica coneixerem uns quants autobusos de la República Dominicana fotografiats pel senyor Joan Brugués i Prat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada