divendres, 1 de gener de 2016

Imatges del desballestament d'en Quimet a Soses (Segrià).

En un desballestament d'una certa envergadura, com ho és el del Quimet, el moviment de vehicles és incessant. Una manifestació fou que a l'entrada del desballestament, que treballa amb camions, furgonetes i autocars, hi havia un imponent i majestuós Cadillac STS. El contrast del Cadillac, manifestació de l'ostentació i gustos nord-americans en matèria d'automòbils, amb la resta de vehicles industrials i agrícoles dipositats a l'establiment era considerable. Atès que a Europa no és pas un vehicles gaire apreciat, se'n poden trobar a preus força interessants:

IMG_9929

IMG_9928

IMG_0129

Un Pegaso que procedeix, ben segur, de l'exèrcit:

IMG_9939

Renglera de camions produïts a Espanya per empreses inicialment de capital i propietat espanyoles:

IMG_9973

IMG_9975


Un Ebro D i E, dos vehicles que atesa la seva mida, antiguitat, fiabilitat, senzillesa de concepció, recanvis disponibles i cost de recuperació i manteniment, és una opció ben interessant per disposar i gaudir d'un camió clàssic. Una opció a l'abast de qualsevol afeccionat: 

IMG_0092

Ebro E que presenta un estat de conservació excel·lent:

IMG_9954

IMG_9959

Un autocar Pegaso carrossat per en Beulas procedent d'una autoescola de Fraga:

IMG_0037

IMG_0077

Un camió Daf 3300 de deu rodes amb plataforma per transportar fruita:

IMG_9969

Un Dodge d'un transportista de Fraga:

IMG_0056

Un Pegaso Tecno també de deu rodes i equipat amb una plataforma per transportar caixes de fruita.

IMG_0060

El Pegaso 2323K, la recollida i recuperació del qual fou la causa de la visita que ahir férem al desballestament d'en Quimet, a Soses:

IMG_0024

Un camió Nissan amb caixa frigorífica per a la distribució de productes farmacèutics:

IMG_9949

I la imatge que més ens agradà. L'extracció de peces (parabrisa i portes) de la cabina d'un Pegaso Comet que marxaven a Cardedeu per a la restauració d'un altre Pegaso Comet que fou d'una farinera. La recuperació i restauració de camions clàssics espanyols a càrrec d'afeccionats i col·leccionistes ha impulsat la demanda de peces i recanvis  i ha revifat el seu interès pels ferrovellers, especialment, dels models més antics:

IMG_0083

IMG_0085

IMG_0086

Dos toros que posseeix l'establiment, un Caterpillar i un Barreiros nacional:

IMG_0068

IMG_9977

Un motor Barreiros:

IMG_0090

Ahir dijous 31 de desembre de 2015 fou un dia atapeït d'activitats i ben distret. Arribarem a casa, a quarts de set del vespre, amb la satisfacció d'haver-lo aprofitat. Esperem que si Déu ens dóna salut, podem continuar omplint aquest espai, en el curs de l'any 2016 que avui encetem, amb notes i apunts sobre històries del transports.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada