Acabada la guerra civil l'u d'abril de 1939, en Josep Vert va haver de recomençar de nou la seva activitat de carrosser. El seu merescut prestigi, tant per la qualitat i el disseny com del compliment dels terminis de lliurament dels vehicles carrossats, transformats i reparats, li va ser de gran ajut en aquells anys d'extrema dificultat i asfixiant intervencionisme administratiu en les activitats econòmiques i productives catalanes, les conseqüències del qual foren devastadores.
Carrosseria de microbús construïda i muntada sobre un xassís dels anys 1920, amb unes línies estètiques de filiació nord-americana, per l'empresa Sarreta. Foren els anys que els tres grans de Detroit senyoraven arreu del món:
Un carrosseria d'autocar fabricada als anys 1950:
Detall de la porta d'accés i sortida:
Bastidor d'un autocar d'aquells anys fotografiat a Torroella de Montgrí:
Estructura metàl·lica d'un autocar fotografiat al taller de Carrosseries Vert, a Torroella de Montgrí:
Una altre estructura metàl·lica construïda i muntada sobre un dels primers Pegasos, amb el volant a la dreta. Gairebé l'únic vehicle de fabricació espanyola amb cara i ulls d'aquells anys produït a les instal·lacions de l'empresa Hispano Suiza, nacionalitzada, ubicades al barri de la Sagrera de Barcelona:
Continuarà.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada