dimarts, 10 d’abril del 2012

Carrosseries i transformacions produïdes per en Josep Vert i Planas a Torroella de Montgrí (III).

Acabada la guerra civil l'u d'abril de 1939, en Josep Vert va haver de recomençar de nou la seva activitat de carrosser. El seu merescut prestigi, tant per la qualitat i el disseny com del compliment dels terminis de lliurament dels vehicles carrossats, transformats i reparats, li va ser de gran ajut en aquells anys d'extrema dificultat i asfixiant intervencionisme administratiu en les activitats econòmiques i productives catalanes, les conseqüències del qual foren devastadores.

Carrosseria de microbús construïda i muntada sobre un xassís dels anys 1920, amb unes línies estètiques de filiació nord-americana, per l'empresa Sarreta. Foren els anys que els tres grans de Detroit senyoraven arreu del món:

IMG_3647

IMG_3646

Un carrosseria d'autocar fabricada als anys 1950:

IMG_3652

IMG_3653

Detall de la porta d'accés i sortida:

IMG_3654

Bastidor d'un autocar d'aquells anys fotografiat a Torroella de Montgrí:

IMG_3655

Estructura metàl·lica d'un autocar fotografiat al taller de Carrosseries Vert, a Torroella de Montgrí:

IMG_3657

Una altre estructura metàl·lica construïda i muntada sobre un dels primers Pegasos, amb el volant a la dreta. Gairebé l'únic vehicle de fabricació espanyola amb cara i ulls d'aquells anys produït a les instal·lacions de l'empresa Hispano Suiza, nacionalitzada, ubicades al barri de la Sagrera de Barcelona:

IMG_3658

IMG_3656

Continuarà.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada