dimecres, 14 de novembre del 2012

Els camions i furgons de TRANSPORTS JACINT SOLER BIROSTA SL de Manlleu (Osona).

En un article publicat anteriorment sobre en Jacint Soler i Sala, un transportista de Manlleu, varem exposar que durant una colla d'anys va treballar per l'escorxador Explasa de Santa Eugènia de Berga. El tancament d'aquest escorxador, que va ser un sotrac econòmic per la comarca d'Osona, va obligar als treballadors, proveïdors, mecànics i transportistes que treballaven per Explasa a haver d'espavilar-se i guanyar-se les garrofes per un altre cantó.

Tancada Explasa, en Jacint Soler és llogat per l'empresa Transports Birosta SL, amb domicili al polígon La Coromina de Manlleu. Transports Birosta SL, una empresa manlleuenca de tota la vida, tenia com a clients principals les empreses Tole Catalana SA i Industrial Europlástica SA.

Al cap d'un temps, en Jacint Soler i Sala torna a establir-se pel seu compte. Emprenedor de mena, va fundar Transports Jacint Soler Birosta SL, un projecte empresarial fet realitat mancomunadament amb el seu fill Jacint Soler i Birosta. La flota de vehicles de l'empresa fotografiats al polígon La Cormina de Manlleu:

IMG_2134

IMG_2135

IMG_2136


IMG_2137

IMG_2138

IMG_2139


IMG_2133

Llevat del camió lleuger Pegaso 515, amb plaques verdes, estrenat per compra al concessionari oficial Auto-Suministros Vic SA, la resta de vehicles van ser comprats usats. El camió Pegaso 1080 de dos eixos i amb caixa de transports generals, va ser comprat a Premià de Mar, on treballat per una empresa de vidres. El camionet Sava 415 va ser adquirit a l'empresa Transports Parramon, també de Manlleu. La furgoneta Ebro F108 va ser comprada en un taller que va esdevenir Cotxes Vic SA, concessionari oficial Honda. I la furgoneta Mercedes Benz també va ser comprada usada.

El Sava 415 i el Pegaso 1080 aparcats a un carrer del polígon industrial La Coromina de Manlleu: 

IMG_2132

A desgrat que la crisi del petroli de l'any 1973 havia provocat el tancament de nombroses empreses tèxtils i metal·lúrgiques, que ocupaven molt de personal, als anys 1980 a la comarca d'Osona en general i a Manlleu en particular encara hi havia un teixit industrial prou important. Aquest fenomen es produïa també a la comarca veïna del Ripollès, amb tres sectors industrials principals, el tèxtil, el metal·lúrgic i la ventilació industrial. Eren uns anys que amb molt de treball, sacrifici i coneixement de l'ofici, hom es podia guanyar la vida. 

En aquest context, els senyors Soler, pare i fill, van sortir endavant. Treballaven principalment per empreses i indústries de Manlleu com les Filatures Joan Casals SL, Eurotecnic, Geser, Rodin SA, fabricant de ventiladors, i Ferros Malleu SA. També treballaven per altres empreses com Sodeca, de Manlleu, i Soler i Palau SA, de Ripoll, un dels líders mundial en ventilació.

Al cap d'uns anys, en Jacint Soler i Sala fundaria una altre empresa de transports acompanyat del seu altre fill Joan, Cinto Trans SL, que tractarem a la propera crònica.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada