Paral·lelament a la millora i extensió de la xarxa viària de l'estat espanyol produïda aquests darrers trenta anys, plasmat en l'execució de noves autopistes, autovies i carreteres, moltes de les quals desdoblades, les principals ciutats espanyoles també han gaudit d'una millora de la seva xarxa viària amb la construcció d'anells de circumval·lació -rondes se'n diu a Barcelona- per a facilitar el trànsit dels vehicles. El parc de vehicles a Espanya ha crescut progressivament des dels anys 1970. Moltes d'aquestes carreteres no han contribuït a la creació i foment de la riquesa de l'estat espanyol, sinó que llur manteniment és molt onerós per a les administracions titulars d'aquestes vies.
També d'altres infraestructures com la xarxa de trens, particularment el Tren d'Alta Velocitat, ports i aeroports han gaudit d'una millora i creixement notables. Aquest creixement ha tingut manifestacions esperpèntiques com els aeroports de Ciudad Real, Osca i Castelló, sense avions, o la línia del TAV de Madrid-Toledo-Albacete, tancada per tenir només dotze usuaris diaris.
A Espanya aquest balafiament no ha provocat cap escàndol ni polèmica. Menys encara, la creació de cap comissió d'investigació amb les determinacions i exigències de responsabilitats envers els seus promotors, polítics que han malbaratat recursos públics, i la determinació del cost real d'aquestes obres.
L'absència de rondes de circumval·lació a les grans ciutats, en la primera meitat dels anys 1970, comportava que els transports especials haguessin de circular per força dins dels cascs urbans i les carreteres disponibles aquells anys, generalment, antigues carreteres d'accés i sortida eixamplades i asfaltades.
El motor del Mack de Transportes Izquierdo no tenia prou potència per arrossegar la gòndola amb el transport especial confiat. Per aquest motiu, una altre tractora nord-americana de la companyia elèctrica ENDESA l'ajudava a arrossegar aquest pes. Al seu costat uns operaris, a peu, vetllaven perquè l'operació es desenvolupés correctament.
Continuarà.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada