El transport especial que exposem en aquests articles, obtinguts de l'arxiu fotogràfic que custodia la Fundació Endesa, que n'és la propietària, procedent de l'empresa FECSA (Forces Elèctriques de Catalunya SA), realitzat per Transportes Izquierdo a la primera meitat dels anys 1970, era el trasllat d'un alternador de grans dimensions des de la fàbrica que Westinghouse SA tenia a Erandio, un municipi limítrof a Bilbao, fins al port de Bilbao per llur embarcament amb destí al port de La Corunya.
L'any 1972 ENDESA va iniciar la construcció de la central tèrmica de As Pontes, al municipi de As Pontes de García Rodríguez, un topònim curiós. Les obres van acabar l'any 1976. La construcció a l'Estat espanyol i a la resta de països europeus de centrals tèrmiques i nuclears a la dècada dels anys 1970 s'ha de posar en relació amb la crisi del petroli i la necessitat vital de disposar d'autosuficiència energètica. El cas de França i l'ambiciós programa de construcció de centrals nuclears és molt il·lustratiu.
Les fotografies que us presentem retraten l'arribada de la tractora Mack al port de Bilbao, atapeït de vehicles que circulaven per les carreteres del voltant:
Les fotografies que us presentem retraten l'arribada de la tractora Mack al port de Bilbao, atapeït de vehicles que circulaven per les carreteres del voltant:
Fotografia d'un dia rúfol, gris i trist del port de Bilbao, als primers anys 1970, amb els camions d'aleshores amunt i avall. Per no entorpir el trànsit i minimitzar les molèsties, el Mack circulava per un carrer paral·lel:
La retirada amb un toro dels cotxes aparcats que impedien el pas del comboi:
Els Seats 600 i els Renaults acaparaven el mercat de cotxes aquells anys:
L'arribada del comboi al port de Bilbao, destí final del transport especial:
Continuarà.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada