dimarts, 26 d’agost del 2014

Les exposicions itinerants celebrades sobre Carrosseries Caba de Sabadell: fotografies de carrosserirs d'autos, furgons i camions construïts per Salvador i Pere Caba (VI).

Selecció d'algunes de les carrosseries produïdes per Carrosseries Caba en els anys 1940 i 1950: 

a Autocars 
La primera carrosseria construïda en els anys 1940 fou per un xassís Broadway propietat del senyor Francesc Valls, de Sabadell, que feia serveis d'excursions i discrecional (Excursions F. Valls); aquest autocar tenia la matrícula V-1402X:

Autocars 6 OK

L'any 1949 es construí la carrosseria d'un auto Bedford amb matrícula B-78983. 

El 1950 transformaren la carrosseria d'un òmnibus Hispano Suiza amb matrícula M-81946 que pertanyia a Farell i Companyia. 

Autocars 3 OK

Aquell any en Pere Caba comprà un auto Buick amb matrícula GI-2677 que carrossà íntegrament, interiors inclosos, amb la finalitat de disposar d'un vehicle per fer sortides i excursions familiars. I també construïren una caixa de fusta pel transport de fruita per un camió Dodge Brothers del senyor Orriols.
El 1951, damunt d'un xassís d'un Austin, importat d'Anglaterra, construïren una carrosseria d'autocar equipat amb uns bancs de llistons de fusta de freixe i roure, pel transport del personal de l'empresa Pierre SA. Llur matrícula era B-77776: 

Autocars 4 OK

I aquell any carrossaren completament un camió Ford del senyor Anton Cirera damunt d'un xassís Ford dels anys 1930 amb matrícula VA-4847. 

El 1952 carrossaren un autocar Pegaso de l'empresa La Vallesana SA per fer la línia de Sabadell-Castellar del Vallès i Sant Llorenç Savall. Aquest Pegaso, que disposava d'un motor de trenta-nou HP i quaranta seients, fou presentat el 25 de novembre d'aquell any. La seva presentació fou un esdeveniment que tingué molt de ressò a Sabadell i els pobles propers amb una repercussió en els diaris locals de l'època recollit en forma d'articles ditiràmbics. 

Autocars 2 OK

El 1953 construïren una carrosseria completa, amb l'interior i els seients, d'un autocar Citroen del senyor Ribera de Barcelona. 

L'any 1954 construïren un furgó sobre un xassís Dodge Brothers de l'empresa Manuel Corominas SA de Sabadell, de l'any 1937 amb matrícula M-62957. Els treballadors de can Caba davant d'aquest furgó:

Furgons Gran

Celebració dels treballadors de Carrosseries Caba de la Festa de sant Cristòfol al restaurant Espanyol l'any 1954: 

Autocars 1 OK

L'any 1955 construïren per l'empresa tèxtil Tints Pere Raventós SA de Sabadell la carrosseria d'un furgó damunt d'un xassís Ford AA amb matrícula B-48578, o sigui, matriculat en els anys 1930:

Furgons 4

El 1958 el senyor Pere Caba tingué força feina. Construí dues carrosseries d'autocars per dos xassissos Hispano Suiza que equipaven uns motors GMC procedents de vehicles militars. Un autocar pertanyia a Autocars Roure de Barcelona i disposava de la matrícula B-83639:

Autocars 7 OK

L'altre autocar Hispano Suiza era de l'empresa Autocars Misser de Barcelona i disposava de set files de seients que proporcionava vint-i-nou places, més el seient del conductor i de l'acompanyant:

Autocars 8 OK

També produïren aquell any una carrosseria de furgó per un xassís Thames amb matrícula possiblement B-168276, i que pertanyia a l'empresa tèxtil Enric Casanovas Argelaguet SA, un altre bon client.

L'any 1959 construïren la carrosseria d'un autocar acoblada damunt d'un xassís Diamond T, amb matrícula T-6187 i propietat del senyor Josep Solé de Barcelona:

Autocars 5 OK

Continuarà.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada