dijous, 28 d’agost del 2014

Les exposicions itinerants celebrades sobre Carrosseries Caba de Sabadell: fotografies de carrosserirs d'autos, furgons i camions construïts per en Pere Caba i Bedós (VIII).

El 1966 Carrosseries Caba també treballà força. Per l'empresa Manuel Corominas SA construí una caixa de fusta i vela per un camió Austin amb matrícula B-299XXX. També carrossaren dos Barreiros Saeta: el primer, de Sintéticos Castelló, empresa de tints i acabats, li construïren una caixa metàl·lica; el segon, propietat de Soler Torrella, de tints i aprests, li construïren una altre caixa metàl·lica, Per un camió Ebro de Satina li construïren una caixa metàl·lica. Per un camió Avia del Taller Alfaro de Santa Perpètua de Mogoda, una caixa de fusta i vela destinada al transport de maquinària industrial. I per un Ebro B35 de l'empresa Satina, que disposava de la matrícula B-354600, construïren una caixa metàl·lica tancada d'una gran qualitat i acabats talment s'aprecia en aquesta fotografia:

Furgons 7

El 1966 construïren per un camió Ebro amb matrícula B-380338, que pertanyia al senyor Ramon Torreguitart, distribuïdor de l'anís El Ciervo, una caixa de fusta i metàl·lica per transportar begudes.

L'any 1967 en Pere Caba executà segurament que la carrosseria més reeixida: un Seat 600 descapotable d'un gran refinament que disposava de la matrícula B-173631. El Seat 600 Spyder transformat amb les modificacions introduïdes en el curs dels anys:

Seat 600 Trans 1967

Seat 600 Transformat 1967


El 1967 construïren una caixa per transportar material de construcció per un Pegaso 1060 de la casa Casablancas de Sabadell. També produïren una caixa metàl·lica per un camió Ebro de la Tintoreria Castelló. I construïren la darrera carrosseria d'autocar damunt d'un xassís Hispano Suiza equipat amb un motor alemany Magirus que tenia la matrícula B-115322.

També fou l'any de la construcció per un furgó Broadway amb matrícula B-355563, del senyor Vives, d'una caixa tancada per transportar mobles d'oficina metàl·lics. Pel senyor Peig, de Filatures Filesa, construïren una caixa tancada destinada a un camió Ebro amb matrícula B-350390.

El 1968 construïren una caixa metàl·lica per un camió Ebro per l'empresa sabadellenca Grau SA:

Furgons 13


El 1968 fou un any molt especial i d'una gran significació per Carrosseries Caba. S'escaigué el cinquantè aniversari de la seva fundació a Sabadell, iniciativa impulsada per en Salvador Caba i Valls. Per a celebrar-ho, en Pere Caba i Bedós rebé una placa commemorativa d'aquell aniversari. També s'edità un tríptic commemoratiu de l'esdeveniment. 

L'any 1970, per un Ebro dotat de cabina abatible de Satina SA, construïren una caixa metàl·lica. També construïren una altre caixa metàl·lica per un camió Avia de l'empresa Enric Casanovas Argelaguet SA.

El 1971 es produí una caixa de fusta amb vela per transports generals pel senyor F. Corbalan de Sabadell.

L'any 1972 construïren una caixa metàl·lica per un camió Ebro de tres tones de l'empresa Aprestos Julià SA. Llur matrícula era B-762981.

Furgons 14


I el 1975, també per Aprestos Julià SA, construïren una caixa metàl·lica per un camió Ebro de cinc tones. Fou una de les darreres carrosseries produïdes per Carrosseries Caba.   

El 1981, per encàrrec del senyor F. Martínez, veí del municipi de Sentmenat, reconstruïren un auto d'època Citroen 5 HP amb matrícula BI-4404. 

El 1983 retolaren dues furgonetes; una Ford Transit i una Renault 4L de la casa Gràfiques Oliva amb matrícula B-2864-EC. 

I el 1985 reconstruïren pel senyor Salvador Fàbregas, que fou president del Reial Automòbil Club de Catalunya, un cotxe Ford 17 HP de l'any 1933. 

Aquesta és la relació de les carrosseries produïdes per la família Caba a Sabadell des de l'any 1918. De ben segur que n'hi ha alguna que no l'hem pas reportada. 

Continuarà.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada