dissabte, 5 de gener del 2019

Les carrosses Pegaso 6038 de la cavalcada dels Reis d'Orient de Barcelona.

En la cavalcada dels Reis d'Orient de Barcelona, en què hi participa l'amic Xavier Maraña des de l'any 2008, de patge, que tindrà lloc aquesta nit màgica, comptarà amb carrosses que foren antics autobusos urbans Pegaso Monotral 6083 en actiu en la dècada de 1980 i primers anys de la dècada de 1990 transformats en aquest ús lúdic i festiu.

En Xavier Maraña, que conserva la relació completa dels autobusos Pegaso Monotral 6038 adquirits per Transports Metropolitans de Barcelona per cobrir les línies de la capital de Catalunya, ha esbrinat els cotxes concrets que han estat transformats per tal ús.

Hi ha constància, d'acord amb la informació facilitada per en Xavier, que cinc Pegasos 6038 s'han convertit en carrosses de la cavalcada dels Reis d'Orient. Els autobusos, procedents de l'arxiu d'en Xavier Maranya, i llurs transformacions, són els següents:

Cotxe núm. 7081 fotografiat a la Travessera de Dalt el 4 de juliol de 1994 i el 5 de gener de 2008: 

cotxe 7081


carrossa 1

Cotxe núm. 7310 fotografiat al passeig de Colom el 3 d'abril de 1995 i el 5 de gener de 2009:

cotxe 7310

carrossa 2

Cotxe núm. 7040 fotografiat a la Barceloneta el 22 d'octubre de 1996 i el 5 d'octubre de 2008:

cotxe 7040

carrosseria 5

Cotxe núm. 7073 fotografiat al Canyelles el 21 de setembre de 1994 i el 5 de gener de 2009:

cotxe 7073

carrossa 4

Cotxe núm. 7085 fotografiat al barri de Roquetes el 20 d'octubre de 1994 i el 2 de gener de 2010:

cotxe 7085

carrossa 3

D'aquests autobusos els usuaris en tenen un record poc satisfactori, poc agradable. L'accés i eixida del vehicle, a conseqüència de l'alçada del sòl, amb uns graons considerables, no era pas còmode per la gent gran i els qui tenien problemes de mobilitat. Eren també sorollosos, bruscs en la circulació i contaminants. Expel·lien fum abundant pel gruixut tub s'escapament posterior. La seva estètica era prodigiosa, un encert absolut. Alguns cotxes foren transferits a països de condicions de vida precària. L'entrada en funcionament del Pegaso 6420, concebut a Alemanya, constituí un avanç considerable quant a comoditat. Per desgràcia poques unitats del Pegaso Monotral 6038 s'han conservat malgrat que llur presència a Barcelona i les ciutats circumdants, en la dècada de 1980, fou ingent.

Agraïm a l'amic Xavier Maraña la informació i fotografies de llur arxiu per consignar l'ús singular de carrossa d'alguns dels Pegasos 6083 que ben segur molts barcelonins d'una certa edat utilitzaren en llurs desplaçaments quotidians.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada