Tanmateix, si hi ha quelcom que valoro dels responsables d'Iveco, és la seva capacitat de sobreviure en un mercat molt competitiu i amb excés de capacitat productiva. El que no han assolit altres marques de camions desaparegudes aquests darrers trenta anys -Leyland, Berliet, Henschel, Ebro, Magirus, ...- ho està realitzant Iveco amb una estratègia prou evident: per una banda oferint un vehicle amb una molt bona relació qualitat-preu; en segon lloc, posicionant-se en el mercat amb un vehicle amb un preu molt competitiu i una qualitat inferior als grans fabricants germànics o suecs. Crec que fins avui dia, aquesta estratègia comercial els hi ha funcionat prou bé.
Un altre dels encerts dels responsables d'Iveco ha estat aprofitar la tecnologia, investigació i productes de les marques que ha anat adquirint aquests darrers anys: Magirus Deutz, Ford i Pegaso-Seddon Atkinson.
Així, quan els nordamericans de Ford van decidir desfer-se de la divisió europea de camions, Iveco va adquirir no solament la marca, la quota de mercat, les fàbriques i la xarxa comercial, sinó que van aprofitar els dissenys Ford per a llançar l'any 1993 la nova gamma Eurocargo.
Camió Ford Cargo fabricat a Anglaterra i fotografiat el desembre del 2008 al barri londinenc de Camden Town:
Camió Iveco Eurocargo fotografiat a Barcelona, el disseny del qual es basa en el Ford Cargo:
Així, Iveco va optar per a actualitzar una cabina el disseny de la qual ja tenia més de dotze anys d'existència, mitjançant un encertat redisseny, el qual ha permès que estigui en el mercat durant quinze anys més.
Si tenim en compte els importants costos econòmics que suposa la investigació i desenvolupament d'un nou model de camió, l'actuació d'Iveco aprofitant un model ja existent actualitzant-lo amb un acurat i encertat canvi de disseny, suposa no solament un important estalvi econòmic, sinó una millora competitiva front a la competència, que al capdavall li permet oferir un producte més barat al mercat.
Crec que aquesta és una de les grans diferències del fabricant italià front als seus competidors europeus: saber aprofitant tots els elements que té al seu abast, actualitzant-los constantment per a adaptar-los a les preferències i gust que es demanden en cada moment.
Personalment espero que Iveco pugui aguantar durant força anys i els afeccionats als camions puguem continuar gaudint dels seus dissenys de faiçó italiana.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada