Uns mesos enrere va publicar-se un anunci a internet de la venda d'un furgó Nazar a Castelló de la Plana. Si bé aquests darrers anys s'han descobert diversos camions i furgonetes Nazar, generalment estaven molt malmesos. Per exemple, l'any 2008 va descobrir-se al municipi de Vila-Sana (Pla d'Urgell) aquest furgó Nazar transformat a remolc agrícola :
Acompanyat del senyor Joan Homs, en Francesc del Val i el meu germà Eduard, ens hem arribat fins a Castelló de la Plana per a veure aquest furgó Nazar, una marca per la qual tinc una particular dèria.
Segons l'important treball d'en Rafa Reyna sobre els vehicles fabricats per Nazar des de l'any 1960 fins l'any 1965, aquest vehicle és un furgó cabina B combi o mixte de 5 places, 4x2, que muntava un motor Perkins P4-192, de 60 cavalls de potència. Talment s'acredita amb aquestes fotografies, llur estat de conservació general és molt bo, sense presentar gaire podrits ni òxids a la planxa i al bastidor. Solament és remarcable un abonyegament a la part del darrera del vehicle, provocada quan fou bellugat amb un toro.
Aquest furgó Nazar fou matriculat a Barcelona l'agost de l'any 1964. Posteriorment fou adquirit per un veí del poble de Canet lo Roig (Baix Maestrat), destinant-lo a labors agrícoles. Per a poder carregar-lo més, se li van muntar unes ballestes addicionals amb una major alçada: aquest Nazar té 2,55 metres d'alçada, per 5 metres de llarg i 2,20 metres d'ample. Fou donat de baixa el desembre de l'any 1976. Informe de càrregues del vehicle:
Conserva el número de bastidor que coincideix amb el consignat en la fitxa de trànsit del vehicle. Atès llur estat de conservació, és prou clar que durant tots aquest any ha estat guardat sota cobert. És un vehicle completament original i conserva el motor Perkins, que arrenca sense cap problema, com vàrem poder comprovar personalment. Tenint en compte que gairebé té 50 anys, llur estat de conservació és excepcional
El damnatge que presenta a la planxa és el cop a la part posterior. Lògicament cal repassar la part mecànica i la transmissió, les peces de la qual són fàcil de trobar al mercat. Els intermitents i llums posterior també poden trobar-se amb certa facilitat. Sens dubte, la seva compra constitueix una bona oportunitat per a un col·leccionista de vehicles industrials que vulgui posseir un vehicle únic.
Segons l'important treball d'en Rafa Reyna sobre els vehicles fabricats per Nazar des de l'any 1960 fins l'any 1965, aquest vehicle és un furgó cabina B combi o mixte de 5 places, 4x2, que muntava un motor Perkins P4-192, de 60 cavalls de potència. Talment s'acredita amb aquestes fotografies, llur estat de conservació general és molt bo, sense presentar gaire podrits ni òxids a la planxa i al bastidor. Solament és remarcable un abonyegament a la part del darrera del vehicle, provocada quan fou bellugat amb un toro.
Aquest furgó Nazar fou matriculat a Barcelona l'agost de l'any 1964. Posteriorment fou adquirit per un veí del poble de Canet lo Roig (Baix Maestrat), destinant-lo a labors agrícoles. Per a poder carregar-lo més, se li van muntar unes ballestes addicionals amb una major alçada: aquest Nazar té 2,55 metres d'alçada, per 5 metres de llarg i 2,20 metres d'ample. Fou donat de baixa el desembre de l'any 1976. Informe de càrregues del vehicle:
Conserva el número de bastidor que coincideix amb el consignat en la fitxa de trànsit del vehicle. Atès llur estat de conservació, és prou clar que durant tots aquest any ha estat guardat sota cobert. És un vehicle completament original i conserva el motor Perkins, que arrenca sense cap problema, com vàrem poder comprovar personalment. Tenint en compte que gairebé té 50 anys, llur estat de conservació és excepcional
El damnatge que presenta a la planxa és el cop a la part posterior. Lògicament cal repassar la part mecànica i la transmissió, les peces de la qual són fàcil de trobar al mercat. Els intermitents i llums posterior també poden trobar-se amb certa facilitat. Sens dubte, la seva compra constitueix una bona oportunitat per a un col·leccionista de vehicles industrials que vulgui posseir un vehicle únic.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada