En Joan Homs i Cerdà va complir el servei militar forçós l'any 1970, sent destinat a la Companyia de Transports de la comandància general de Ceuta (Agrupació logística 6). Aquesta companyia estava ubicada a l'antiga estació de tren de la línia de Ceuta a Tetuan. Quan l'Estat espanyol va cedir la sobirania sobre Tetuan al regne de Marroc, aquesta línia de tren va abandonar-se. Aleshores l'estació de tren fou condicionada com a caserna de la companyia de logística: els magatzems de mercaderies eren els garatges dels vehicles, i la sala d'espera dels passatgers eren els dormitoris del soldats.
Els vehicles de la comandància general de Ceuta (Agrupació logística 6) cada matí es desplaçaven fins la caserna d'intendència per a proveir-se de menjar que repartien en els pavellons on residien els oficials i suboficials. Per a realitzar aquestes tasques, diàriament es fixaven els serveis de repartiment amb els responsables, el vehicle assignat i la feina encomanada. Per a aquesta labor, es disposaven d'un camions Chevrolet de benzina de l'any 1936.
Quan en Joan Homs va aterrar a la companyia de Transports de la comandància general de Ceuta (Agrupació logística 6), disposava d'una flota de camions de la dècada del 1940 i 1950, procedents dels Estats Units. Atesos els coneixements de mecànica del senyor Homs, fou destinat al manteniment i reparació dels camions d'aquesta companyia.
La companyia de Transports de la comandància general de Ceuta (Agrupació logística 6) tenia nombrosos camions Chevrolet model de l'any 1936, de 3 marxes, que era conegut com el tipus belga. Estava equipat amb un motor de benzina de sis cilindres que assolia una gran velocitat.
El senyor Joan Homs fotografiat al costat d'un Chevrolet de l'any 1936. A la dreta, l'autocar Chevrolet d'aquesta companyia, amb carrosseria de fusta, destinat a transportar la tripulació del portaavions Dedalo fins a la residència on dormien. Amb aquest autocars també es transportava els soldats de la companyia de Transports de la comandància general de Ceuta (Agrupació logística 6) a l'assistència obligatòria de la missa dominical.
Amb aquests Chevrolets també s'impartia la formació professional de l'exèrcit (FPE), que permetia als soldats d'aprendre a conduir i obtenir el carnet de conduir camions. Per a ensenyar a conduir als soldats, s'aixecava els Chevrolets pel darrera amb uns socons per a que es familiaritzessin amb els pedals, el canvi de marxes i el fre.
Un cops els soldats dominaven el canvi de marxes i la frenada, realitzaven els exercicis pràctics. Conduïen els Chevrolets per la gran esplanada de l'antiga plaça de braus de Ceuta. Per a aquests exercicis també usaven jeeps Willys.
La flota d'aquesta companyia també estava integrada per camions Ford K, 4x4, fabricats a Alemanya. Aquests camions equipats amb un motor de benzina de vuit cilindres i un canvi de quatre marxes amb reductora, els hi permetia un gran rendiment de potència. En aquesta fotografia hi ha el senyor Homs al costat d'un Ford K amb una grua que s'accionava manualment amb manetes, destinat a remolcar els vehicles espatllats.
En aquesta altra fotografia, presa al garatge de la companyia, hi ha a la dreta un Ford K amb tracció 4x4. Al fons, a la dreta, hi ha un camió USA que muntava un motor benzina de 11.000 cm3.
La comandància general de Ceuta (Agrupació logística 6) també disposava d'altres camions:
1) Camions INTERNATIONAL, destinats a tallers i hospital de campanya, molt grossos, que mai circulaven.
2) camions USA, usats en la celebració dels "Festivales de España", companyies de caràcter folklòric que es desplaçaven per tot l'Estat espanyol mostrant els balls típics de les regions. Quan actuaven a Ceuta, ballaven sobre un escenari muntat sobre un USA. Aquest escenari restava muntat sobre l'USA tot l'any fins a la següent edició del Festival d'Espanya.
3) Jeeps Willys, de benzina.
Tots els camions d'aquesta companyia eren cedits per l'exèrcit dels Estats Units: cada anys un oficials nordamericans passaven revista als vehicles, comprovant que tot estigués en ordre.
La comandància general de Ceuta (Agrupació logística 6) depenia de la Companyia de Parcs i Tallers, que disposaven de camions Continental, molt grossos.
Quan en Joan Homs va llicenciar-se del servei militar l'any 1971, van arribar dos camions Avia per a substituir els vells camions Chevrolet. Al cap de pocs temps, es lliurarien els Pegasos Comet que substituïen els vells camions nordamericans de benzina, i els jeeps VIASA equipats amb motor Perkins.
Els vehicles de la comandància general de Ceuta (Agrupació logística 6) cada matí es desplaçaven fins la caserna d'intendència per a proveir-se de menjar que repartien en els pavellons on residien els oficials i suboficials. Per a realitzar aquestes tasques, diàriament es fixaven els serveis de repartiment amb els responsables, el vehicle assignat i la feina encomanada. Per a aquesta labor, es disposaven d'un camions Chevrolet de benzina de l'any 1936.
Quan en Joan Homs va aterrar a la companyia de Transports de la comandància general de Ceuta (Agrupació logística 6), disposava d'una flota de camions de la dècada del 1940 i 1950, procedents dels Estats Units. Atesos els coneixements de mecànica del senyor Homs, fou destinat al manteniment i reparació dels camions d'aquesta companyia.
La companyia de Transports de la comandància general de Ceuta (Agrupació logística 6) tenia nombrosos camions Chevrolet model de l'any 1936, de 3 marxes, que era conegut com el tipus belga. Estava equipat amb un motor de benzina de sis cilindres que assolia una gran velocitat.
El senyor Joan Homs fotografiat al costat d'un Chevrolet de l'any 1936. A la dreta, l'autocar Chevrolet d'aquesta companyia, amb carrosseria de fusta, destinat a transportar la tripulació del portaavions Dedalo fins a la residència on dormien. Amb aquest autocars també es transportava els soldats de la companyia de Transports de la comandància general de Ceuta (Agrupació logística 6) a l'assistència obligatòria de la missa dominical.
Amb aquests Chevrolets també s'impartia la formació professional de l'exèrcit (FPE), que permetia als soldats d'aprendre a conduir i obtenir el carnet de conduir camions. Per a ensenyar a conduir als soldats, s'aixecava els Chevrolets pel darrera amb uns socons per a que es familiaritzessin amb els pedals, el canvi de marxes i el fre.
Un cops els soldats dominaven el canvi de marxes i la frenada, realitzaven els exercicis pràctics. Conduïen els Chevrolets per la gran esplanada de l'antiga plaça de braus de Ceuta. Per a aquests exercicis també usaven jeeps Willys.
La flota d'aquesta companyia també estava integrada per camions Ford K, 4x4, fabricats a Alemanya. Aquests camions equipats amb un motor de benzina de vuit cilindres i un canvi de quatre marxes amb reductora, els hi permetia un gran rendiment de potència. En aquesta fotografia hi ha el senyor Homs al costat d'un Ford K amb una grua que s'accionava manualment amb manetes, destinat a remolcar els vehicles espatllats.
En aquesta altra fotografia, presa al garatge de la companyia, hi ha a la dreta un Ford K amb tracció 4x4. Al fons, a la dreta, hi ha un camió USA que muntava un motor benzina de 11.000 cm3.
La comandància general de Ceuta (Agrupació logística 6) també disposava d'altres camions:
1) Camions INTERNATIONAL, destinats a tallers i hospital de campanya, molt grossos, que mai circulaven.
2) camions USA, usats en la celebració dels "Festivales de España", companyies de caràcter folklòric que es desplaçaven per tot l'Estat espanyol mostrant els balls típics de les regions. Quan actuaven a Ceuta, ballaven sobre un escenari muntat sobre un USA. Aquest escenari restava muntat sobre l'USA tot l'any fins a la següent edició del Festival d'Espanya.
3) Jeeps Willys, de benzina.
Tots els camions d'aquesta companyia eren cedits per l'exèrcit dels Estats Units: cada anys un oficials nordamericans passaven revista als vehicles, comprovant que tot estigués en ordre.
La comandància general de Ceuta (Agrupació logística 6) depenia de la Companyia de Parcs i Tallers, que disposaven de camions Continental, molt grossos.
Quan en Joan Homs va llicenciar-se del servei militar l'any 1971, van arribar dos camions Avia per a substituir els vells camions Chevrolet. Al cap de pocs temps, es lliurarien els Pegasos Comet que substituïen els vells camions nordamericans de benzina, i els jeeps VIASA equipats amb motor Perkins.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada