divendres, 9 de gener del 2015

Bastidor del Pegaso 5036 S/1 equipat amb un motor de 310 cavalls de potència.

La divisió d'autocars i autobusos de ENASA llançà l'any 1984 el xassís Pegaso 5036 S/1, un bastidor de dotze metres de longitud i que muntava un motor de tres-cents deu cavalls de potència. Aquest celebrat model equipava el motor del camió Pegaso 1231, la popular tractora bocanegra. Secció d'aquest autocar amb el xassís i demés elements mecànics i components que equipava: 

IMG_2226

ENASA recalcava el gran esforç per oferir als professionals del transport un vehicle, ja fos camió o bé autocar, dotat d'una tecnologia capdavantera. S'incidia de nou, com en la publicitat continguda en els catàlegs dels anys 1970, en tres conceptes que eren una divisa per l'empresa: seguretat, fiabilitat, confort i rendibilitat:

IMG_2227

El confort en carretera s'assolia mitjançant una suspensió pneumàtica integral:

IMG_2228

Estructura del xassís amb el motor posterior:

IMG_2229

Distintes carrosseries de carrossers espanyols que es podien muntar sobre el xassís de l'autocar Pegaso 5036 S/1: 

IMG_2230

Carrosseria Everest II del carrosser Irizar muntada en un autocar de l'empresa Samar de Madrid: 

IMG_2233

Carrosseria Yethero-Gold E del carrosser Camelsa amb un radiador inspirat en el que muntaven els automòbils Mercedes Benz, acoblada en un autocar que pertanyia a la casa Muñoz de Madrid:

IMG_2235

Carrosseria Master 35 del carrosser Castrosua muntada en un autocar de l'empresa madrilenya Travel Bus:

IMG_2232

Carrosseria Grinder del carrosser Unicar que vestia un autocar de la casa Portillo de Navarra:

IMG_2234

I en la nostra opinió, la carrosseria més bonica i elegant, S'Agaró Plus E, un nom que traspua elegància i refinament, del carrosser Obradors de Manresa, muntada sobre un autocar de la casa Julià de Barcelona:

IMG_2231

El motor que equipava aquest model d'autocar representà un salt qualitatiu notable en la història de ENASA i els vehicles Pegaso:

IMG_2237

Cobertura d'assistència i prestacions del Servei Pegaso:

IMG_2238

IMG_2239

En aquells anys el competidor Iveco, que al cap d'uns anys compraria ENASA, tenia en catàleg el model 370.12.35 presentat amb una deliciosa carrosseria italiana.

IMG_2223

IMG_2224

En el proper article abordarem el Pegaso 5231. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada