D'aquesta època d'esplendor de Sant Feliu de Codines, en resten cases magníficament construïdes sobre la cinglera que li dóna anomenada, com la finca de la família Valls Sistach, ubicada a "el balcó del Vallès", amb dues residències: una casa d'estiu i una casa d'hivern. També és remarcable la casa López-Rodó, en la qual hi estiuejava el ministre Laureano López-Rodó. El gran jesuïta pare Miquel Batllori, erudit en la nissaga valenciana del Borgia, hi estiuejà de petit. Fins i tot el gran arquitecte José Antonio Coderch de Sentmenat va dissenyar tres cases al nucli urbà de Sant Feliu de Codines.
La presència d'aquesta colònia d'estiuejants a Sant Feliu de Codines durant la dècada del 1960 i 1970, va estimular el desenvolupament del comerç familiar i de proximitat orientat a donar un servei de qualitat. Dos d'aquests comerços són la carnisseria GARRIGA i el Sr. Joan Casanovas, distribuïdor de begudes.
L'empenta de la gent de Sant Feliu de Codines no s'atura i aquests anys s'ha desenvolupat unes indústries que donen servei a Barcelona i rodalies, com una bugaderia industrial al servei dels hotels de la ciutat comtal o l'empresa ÀPATS FOOD SL, de patates xips i menjars precuinats, que cobreix tota la província amb una flota de furgonetes.
A casa tenim el costum els diumenges d'hivern, clars i nets, d'arribar-nos fins a Sant Feliu de Codines, gaudir de les seves vistes i prendre una beguda calenta al bar Talet, antic cafè que conserva la seva decoració original de la dècada de 1960, senyorial i distingida, amb les parets recobertes de fusta que li confereix un aire decandentívol molt acollidor i agradable. La visita matinal a Sant Feliu també permet retrobar-se amb excel·lents amics com en Josep Carbonell i comprar carn de qualitat, botifarres i embotits artesans a la carnisseria GARRIGA.
Una altra foto de l'Avia amb la caixa de transport de bestiar. Aquest camió està equipat amb un motor Perkins de 4 cilindres.
Foto de l'interior de la cabina d'aquest bonic Avia on hi destaca la senzillesa i austeritat de la seva construcció:
En quant a l'Ebro D150, després de la jubilació del Sr. Joan Casanovas, ha estat adquirit per un constructor de Sant Feliu de Codines, qui de moment l'ha aparcat a una altra granja de bestiar també de Sant Feliu de Codines.
Aquest camió el recordo fa anys amb una bonica caixa de fusta de color blanc que li ha estat substituïda per una caixa més moderna de ferro, la qual li ha fet perdre part de l'encant que tenia. Aquestes fotos també corresponen a finals del mes de febrer de 2009, i pot observar-se que llur estat de conservació també és correcte.
Cal destacar que aquest Ebro D150 és dels primers que es van comercialitzar talment com es palesa per la matrícula i per les llantes, idèntiques a les que muntaven els Ebro amb la cabina C. Un altre detall que em plau especialment és el mirall retrovisor instal·lat en la part superior de la cabina, el qual li confereix molta personalitat.
Una altra foto d'aquest Ebro que palesa el modern i encertat disseny quan fou comercialitzat, en que hi destaca una cabina panoràmica amb molts espais oberts per a facilitar-ne la conducció per les ciutats, atès que aquest vehicle estava concebut per al repartiment urbà
El Avia es precioso y se ve impecable.
ResponEliminaEl Ebro está bien, pero me gusta más ek que te enseñé de Madrid. Me dan ganas de contactar con la empresa otra vez. 8-O
Edu:
ResponEliminaAmbos camiones son muy bonitos, cada uno dentro de su línea. Es una suerte haberlos podido fotografiar.