Un altre dels àlbum d'ENHER, actualment integrat dins del fons documental i fotogràfic d'ENDESA, s'intitulava "MAQUINÀRIA I VEHICLES". Aquest àlbum aplega nombroses fotografies de la flota d'ENHER dels anys 1940 i 1950.
Totes les fotografies tenen un petit caixetí que especifica la data en que fou presa i el vehicle amb llurs característiques tècniques: marca i model, cilindres i cavalls del motor i la caixa que hi muntava (caixa de fusta, bolquet, ...).
La major part d'aquestes primeres fotografies són datades el 3 de febrer de 1948. Segurament que es va voler fer un inventari de tots els vehicles que ENHER tenia aleshores. No podem oblidar que l'ENHER, igualment com FECSA, era dirigida per enginyers i aquesta mentalitat es traspua en l'ordre metòdic i precís d'aquests àlbums, absolutament deliciosos.
Els primers camions amb els quals va treballar ENHER eren anglesos i nordamericans. Durant els anys 1940, Hispano Suiza i després Pegaso no podien pas satisfer la demanda interna. Davant d'aquest atzucac, la dictadura franquista va autoritzar-ne l'importació d'aquests vehicles atès que la producció d'electricitat era una prioritat absoluta. En els anys 1940 i començaments del 1950 eren freqüents els talls i les restriccions del subministrament elèctric amb els problemes que provocava, especialment per a la indústria.
La primera fotografia correspon al camió Thornycroft, presa segurament al barri de l'Eixample de Barcelona:
Totes les fotografies tenen un petit caixetí que especifica la data en que fou presa i el vehicle amb llurs característiques tècniques: marca i model, cilindres i cavalls del motor i la caixa que hi muntava (caixa de fusta, bolquet, ...).
La major part d'aquestes primeres fotografies són datades el 3 de febrer de 1948. Segurament que es va voler fer un inventari de tots els vehicles que ENHER tenia aleshores. No podem oblidar que l'ENHER, igualment com FECSA, era dirigida per enginyers i aquesta mentalitat es traspua en l'ordre metòdic i precís d'aquests àlbums, absolutament deliciosos.
Els primers camions amb els quals va treballar ENHER eren anglesos i nordamericans. Durant els anys 1940, Hispano Suiza i després Pegaso no podien pas satisfer la demanda interna. Davant d'aquest atzucac, la dictadura franquista va autoritzar-ne l'importació d'aquests vehicles atès que la producció d'electricitat era una prioritat absoluta. En els anys 1940 i començaments del 1950 eren freqüents els talls i les restriccions del subministrament elèctric amb els problemes que provocava, especialment per a la indústria.
La primera fotografia correspon al camió Thornycroft, presa segurament al barri de l'Eixample de Barcelona:
Els següents camions són quatre Dodge amb les matrícules seguides B-75779, B-75780, B-75781 i B-75782.
Després ENHER va comprar quatre camions Austin amb motor de sis cilindres. Tenien les matrícules B-76469, B-76518, B-76519 i B-76520:
Posteriorment, es compren tres camions Chevrolet equipats amb uns bolquets, especialment aptes per a treballar en zones muntanyoses i terrenys abruptes. Els tres Chevrolets, tot just importats i amb placa provisional, en un descampat del barri de Pedralbes de Barcelona. Al fons, la caserna del Bruc, aïllada d'edificacions.
Un Bedford amb caixa de fusta d'ENHER. Llur matrícula era B-76802:
També s'importa un bonic i clàssic ACLO, anglès, amb caixa de fusta:
Una furgoneta Renault carrossada per al servei d'ambulància:
Un Unimog:
L'agost del 1950 es compren els primers Pegasos. Poc a poc la producció espanyola pot començar a atendre les comandes de camions:
ENHER també disposava d'una plataforma per a càrregues de pes:
Continuarà.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada