ENEHER, l'empresa pública amb centrals hidroelèctriques al riu Noguera Ribagorçana, havia de tenir camions de gran tonatge per a poder arrossegar el material elèctric, maquinària i béns d'equip a les centrals construïdes a les ribes d'aquell riu, en zones muntanyoses. Aquests béns d'equip eren molt feixucs i havien de circular per carreteres i camins forestals estrets i costeruts, sovint glaçats a l'hivern.
Atès que ENHER era un potencial client d'aquests vehicles, els fabricants europeus els hi enviaven als caps de compra de l'empresa les fotografies dels nous models que oferien. Entre el material que en Sergi Treviño conserva dels fons documental d'ENHER hi ha fotografies de diverses tractores per a transportar grans pesos.
La primera tractora és de la casa anglesa Scammell, especialitzada en la construcció de vehicles d'aquesta mena:
Atès que ENHER era un potencial client d'aquests vehicles, els fabricants europeus els hi enviaven als caps de compra de l'empresa les fotografies dels nous models que oferien. Entre el material que en Sergi Treviño conserva dels fons documental d'ENHER hi ha fotografies de diverses tractores per a transportar grans pesos.
La primera tractora és de la casa anglesa Scammell, especialitzada en la construcció de vehicles d'aquesta mena:
Tablier i seient d'aquesta tractora:
Una altre tractora també Scammell:
Aquesta tractora amb un remolc l'alçada del qual és superior a un Mini Morris, talment es visualitza en aquesta fotografia, ben curiosa i divertida:
Un dels camions que va usar habitualment ENHER per als transports de materials per a les centres elèctriques fou aquest Willeme matriculat a Ourense:
TRANSPORTS GRAU, de Barcelona, empresa especialitzada en transports especials, també va treballar per a ENHER I FECSA. Tenia una flota de tractores AUTOCAR, de fabricació nordamericana:
En successives cròniques difondrem part de l'important arxiu fotogràfic d'ENDESA referit a ENHER i FECSA, i que conserva en Sergi Treviño.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada