divendres, 21 d’octubre de 2011

Més fotografies de camions carrossats per en Josep Vert i Planas ( i II).

Continuem exposant fotografies de carrosseries construïdes per en Josep Vert i Vertmetal SA sobre furgonetes i camions, centrades principalment en la dècada dels anys 1960. Un Leyland Comet, el camió anglès, un dels millors vehicles que van circular per les carreteres catalanes als anys 1950:

IMG_2181

IMG_2055

Un camió Ebro B-45 de repartiment de butà. Aquest camió, fabricat sota llicència de la casa Ford, va gaudir de molta popularitat sent un supervendes:

IMG_2150

IMG_2140

Un altre B45 amb caixa metàl·lica tancada:

IMG_2074

I un altre Ebro B-45 amb una caixa semblant a l'anterior:

IMG_2050

IMG_1999

IMG_2051


IMG_2073

Un furgó tancat muntat sobre un xassís Avia, equipat amb motor Perkins Hispania. Un disseny certament curiós on hi destaca un gran vidre davanter arrodonit panoràmic que conferia una gran visibilitat i uns llums sortits:

IMG_2168

IMG_2153

IMG_2152

IMG_2144

IMG_2000

Un Pegaso Comet carrossat per en Josep Vert. Aquest carrosser es va especialitzar en les carrosseries d'autocars i encàrrecs especials per a vehicles de petit tonatge. Tanmateix, també va carrossar camions grossos.

IMG_2058

Un camió Sava, una marca que com diu en Miquel Patinyo, no hi ha ningú que en parli gaire bé. Equipaven motors d'origen anglès, concretament de la British Motor Corporation. El seu disseny era pla modern en aquells anys:

IMG_2139

Un altre gran èxit de Motor Ibérica SA. Un Ebro B-45 amb caixa de repartiment de les cerveses Lamot, una marca de l'empresa Cerveses Barcelona SA, el representant i distribuïdor de la qual era a Girona en Nicolas Regas:

IMG_2047

IMG_2164

IMG_2142

IMG_2064

Un altre camió Sava Austin, amb un disseny molt original. En Josep Vert en va carrossar força d'aquests camions:

IMG_2151

Una camioneta de repartiment de llet RAM de l'empresa gironina Suministros Lácteos Font:

IMG_2185

Un altre Sava Austin carrossat per encàrrec d'un transportista de Maçanet de la Selva:

IMG_2070

Una carrosseria ben curiosa. Dos Land Rovers llargs, de l'empresa B.A.S.E, carrossats per a distribuir Pepsi Coles:

IMG_2147

IMG_2133

Un altre camió Sava Austin, model dels quals se n'han conservat poques unitats:

IMG_1996

IMG_2134

Un Barreiros Saeta carrossat per en Vert, un camió el disseny del qual era possiblement més bònic i encertat que el Berliet original:

IMG_2052

Un altre Ebro C-350:

IMG_2156

Furgó Austin-Sava amb una carrosseria de taller mòbil de l'empresa Solo, de maquinària agrícola:

IMG_2145

Un Barreiros Saeta 35 amb caixa frigorífica:

IMG_2060

IMG_2061

IMG_2057

Un camió Sava Austin amb una caixa de distribució de les cerveses Moritz i tòniques Geiser:

IMG_2048

IMG_2049

Un altre Barreiros Saeta 35 carrossat amb una caixa metàl·lica:

IMG_2141

IMG_2155

Un Sava Autin amb una carrosseria d'aparador mòbil d'una casa de rentadores i assecadores:

IMG_2190

IMG_1955

Una furgoneta Mercedes Benz carrossada com a jardinera, descobert i de sostre pla, per al transport de turistes de l'empresa Montdela, concessionari del transport urbà de Sant Feliu de Guíxols:

IMG_2169

IMG_2166

En Josep Vert estimava el seu ofici, sentint-hi una gran passió. Per aquest motiu, en llur arxiu hi ha nombroses fotografies de vehicles que li interessaven per les solucions que aportaven. Així, va fotografiar aquesta furgoneta Austin a la Fira de Barcelona equipada com a motor home:

IMG_2187

IMG_2188

O aquest furgó amb una carrosseria d'aparador mòbil, fotografiat en un viatge a París:

IMG_1997

En les properes cròniques ens endinsarem en les fotografies d'autocars que van circular per les comarques gironines i que en Josep Vert va aplegar motivat per la seva passió envers les carrosseries d'autocars, activitat en la qual va excel·lir-hi

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada