A bord del seu Pegaso 1060 per les carreteres catalanes, en Josep Llenas es trobava sempre els mateixos camions. Els Pegasos, els Barreiros, els Ebros, els Avia, els Sava, algun escadusser Nazar i, inclús, un camió Karpetan d'un transportista de Pontós, un poble de l'Alt Empordà, que baixava cap a Barcelona per la carretera Nacional II.
El viatge per Itàlia li va ser molt profitós a en Josep Llenas. Va veure els camions italians amb els seus remolcs de tres eixos. Aquests remolcs no corrien pas per les carreteres del nostre país per causa de l'estretor i els revolts de les carreteres catalanes. La legislació de transports espanyola era més restrictiva i intervencionista que l'italiana. Un camió Fiat amb el seu remolc de tres eixos:
Una filera de camions:
Un altre camió Fiat amb el seu inseparable remolc:
Un camió i un remolc carregat de troncs d'ample diàmetre:
Un bonic camió Fiat:
Més camions italians:
Una tractora Daf:
Un turisme nord-americà, de molta anomenada aquells anys:
Acabem aquests tres articles del viatge d'en Josep Llenas a Itàlia amb el retrat d'una font brollant enmig d'una plaça, amb l'elegància clàssica dels monuments que hi ha als carrers, places i avingudes de les ciutats italianes:
Vull agrair al meu amic Josep Llenas la difusió en aquest bloc dels camions que va retratar a Itàlia, a principis dels anys 1970, uns camions on el gust pel disseny hi era ben present.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada