divendres, 8 de juny del 2012

L'evolució de les carrosseries als anys 1920 i 1930.

En aquesta crònica continuem gaudint de l'extraordinari fotogràfic recollit per en Josep Vert i Planas d'òmnibus d'empreses de les comarques gironines que palesa l'evolució de les carrosseries. L'encetem amb un òmnibus de l'any 1926 que pertanyia a l'empresa Presas i Cia, de Torroella de Montgrí (Baix Empordà): 

IMG_3661

Un autocar Chevrolet de 18 places del senyor Maurici López, de La Bisbal d'Empordà (Baix Empordà):

IMG_3672

IMG_3681

Cotxe de la línia de Torroella de Montgrí a Girona fotografiat l'any 1928 al carrer de les Peixateres Velles, conegut per les Voltes d'en Rosés:

IMG_3662

Un autocar International propietat del senyor Josep Pou, de les Olives. Per a carregar les gàbies de volalla, sàrries de gel i demés mercaderies, es conservaren els amplis estreps:

IMG_3675

IMG_3683

IMG_3684

Autocar de l'empresa Fernández, de Banyoles:

IMG_3669

IMG_3668

Autocar Dodge propietat del senyor Fiol, de Barcelona:

IMG_3677

IMG_3688

Autocar de l'empresa SARFA de Palafrugell:

IMG_3676

IMG_3686


Autocar Chevrolet del senyor Manel Casademont, de Medinyà:

IMG_3678

IMG_3690

Autocar que cobria la línia regular de Sant Llorenç de Morunys a Berga:

IMG_3670

IMG_3671

Autocar Dodge de 25 places propietat de l'empresa d'espectacles Germanes Gómez i Orquestra Faxendes, de Sabadell, matriculat l'any 1935:

IMG_3680

IMG_3679

Carrosseria construïda per en Josep Vert i Planas a Torroella de Montgrí després de la guerra civil:

IMG_3673

En properes cròniques continuarem l'exposició de l'extraordinari arxiu fotogràfic del senyor Josep Vert i Planas mercès a la família Vert i als senyors Miquel Graells i Jordi Planas. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada