dissabte, 19 de setembre de 2015

Manual d'instruccions per l'utilització i manteniment de l'autobús Barreiros Saeta 75 (I).

Eduardo Barreiros, home bàsicament pràctic, li fou fàcil i assequible la construcció d'autobusos i autocars d'ençà dels anys 1960. Com feren els altres constructors nacionals de camions i autocars -Pegaso, Sava, Ebro, Avia, Nazar, Karpetan- estengué la gama de camions als autobusos i autocars usant els mateixos bastidors i demés elements mecànics. 

Barreiros comercialitzà a principis dels anys 1960 la gamma Saeta, que comprenia camions petits concebuts per a la distribució urbana i lleugers pels transports de curta distància, i uns pesos des del mil cinc-cents quilos fins els set-mil cinc-cents quilos. També hi hagué una versió amb tracció 4x4. La seva finalitat era oferir un producte que presentava aleshores una gran demanda amb la conseqüent competència ferotge entre els constructors nacionals. Llur finalitat era plantar cara als camions que oferia Ebro, Avia i Sava.

A diferència dels models de tonatge superior, el Azor i el Super Azor -aquest darrer equipava un motor excel·lent, fiable i eficaç-, la gamma Saeta no reeixí pas gaire. Algunes de les primeres unitats produïdes tingueren greus problemes de fiabilitat amb panes considerables. I el client d'aquesta gamma de camions de poc tonatge i recorreguts curts, que associava la marca i en nom Barreiros amb camions de més tonatge, es decantà pels models de les cases Ebro i Avia. Per aquest mateix motiu les furgonetes que Barreiros produí en aquells anys sota llicència Tempo tampoc tingueren gaire requesta. MEVOSA, que construïa les furgonetes Mercedes Benz i Motor Ibèrica SA, que produïa les furgonetes Ebro, acaparaven el mercat de furgons i camionetes.

La gamma Saeta de camions també fou comercialitzada en versió autobús i autocar. Portada del referit manual de l'autobús Barreiros Saeta 75:

IMG_5063

IMG_5064

La carrosseria del Barreiros 75 era d'una gran modernitat en els anys que fou produït:

IMG_5065

IMG_5066

Espai on es gravava el número de fabricació del motor i del vehicle en el bastidor:

IMG_5067

Recomanació de Barreiros Diesel SA que els amos dels vehicles usessin sempre recanvis originals:

IMG_5068

Dimensions del xassís:

IMG_5070

Comandament i funcions de l'espai de conducció del vehicle:

IMG_5071

IMG_5072

Tablier amb els instruments i funcions:

IMG_5073

IMG_5074

IMG_5075

Procediment de comprovació del nivell de l'oli i boca per omplir el radiador d'aigua:

IMG_5076

Aixeta per buidar l'aigua del radiador:

IMG_5077

Procediment pel subministrament de glicerina al circuit de frens:

IMG_5078

Circuit d'alimentació i injecció de combustible:

IMG_5079

Bomba d'injecció:

IMG_5080

IMG_5081

Bomba d'alimentació:

IMG_5082

Procediment per purgar el filtre del gasoil:

IMG_5083

Esquema del circuit de refrigeració del motor:

IMG_5084

Continuarà.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada