diumenge, 20 de setembre de 2015

Manual d'instruccions per l'utilització i manteniment de l'autobús Barreiros Saeta 75 (i II).

Operació de comprovació de la tensió de la corretja del compressor en un motor d'un autobús Barreiros Saeta 75:

IMG_5085

Procediment de tibar les corretges d'accionament: 

IMG_5086

Esquema del circuit de lubricació del motor:

IMG_5087

Boca per omplir el motor d'oli:

IMG_5088

Operació per desmuntar el filtre de l'oli

IMG_5089

Vàlvula de descarrega de l'oli:

IMG_5090

Pedal d'embragatge:

IMG_5091

Ajustament del pedal de l'embragatge:

IMG_5092

Tap per omplir la caixa de canvis:

IMG_5093

IMG_5094

Respirador del diferencial:

IMG_5095

Tap per omplir i buidar el diferencial:

IMG_5096

Joc del volant de direcció:

IMG_5097


Topall de direcció:

IMG_5098

Comprovació del joc en el rodament de la boixa:

IMG_5099

Canviar el greix en les boixes de la roda:

IMG_5100

Finestra registre de les sabates:

IMG_5101

Operació per regular les sabates del fre:

IMG_5102

IMG_5103

Operació per comprovar el nivell d'oli en la bomba del compressor:

IMG_5104

Dipòsit d'aire i vàlvula per purgar:

IMG_5105

Operació per tibar el cable del fre de mà:

IMG_5106

Operació per regular la tensió de la corretja de l'alternador:

IMG_5107

Caixa de fusibles instal·lada a l'espai de conducció del vehicle:

IMG_5108

Alienació dels llums davanters:

IMG_5109

IMG_5110

Operació de desmuntatge dels llums davanters:

IMG_5111

IMG_5112

En la dècada de 1960 els dissabtes eren laborables. A finals d'aquella dècada s'aconseguí que la jornada laboral finalitzés el dissabte al migdia. Els transportistes, sovint empreses de naturalesa familiar, dedicaven els diumenges als treballs de manteniment dels seus camions; treball que executaven ells mateixos, a casa seva, amb les seves ferramentes i coneixements. També reparaven petites panes. Si la pana d'un camió es produïa enmig de la setmana, s'engiponava una solució provisional i matussera que es resolia definitivament i satisfactòriament el cap de setmana. El lleure no existia ni se'n sabia de la seva existència. Només en les festes assenyalades es descansava i es gaudia de la família. 

Els manuals d'instrucció que publicava Barreiros Dièsel SA eren profusament il·lustrats amb fotografies que detallaven les operacions bàsiques de manteniment dels vehicles que produïen. Només s'acudia al taller quan la pana era grossa, considerable. Tot allò que hom podia fer per seu compte, ho feia a casa. A desgrat que l'activitat del transport era molt rendible, cada mes calia fer front a les lletres de canvi que vencien. I els camions i autocars d'aleshores, amb les qualitats justetes que presentaven, s'espatllaven sovint.

En el proper article exposarem un altre catàleg de dos dels vehicles que Barreiros fabricava en els anys 1960 a la seva fàbrica de Villaverde.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada