Ahir dissabte, descarregat a primera hora del matí l'autocar Pegaso del senyor Miquel Gamon a l'avinguda de la Reina Maria Cristina, dins el recinte firal de Montjuïc, per participar en l'edició d'enguany del Ral·li Bus, i completat el preceptiu paperam administratiu, el Toni Arimany havia de fer un altre transport, també ben singular.
A les dotze en punt del migdia arrencava, des de l'avinguda de la Reina Maria Cristina de Barcelona, una comitiva de vehicles cap a Castellbisbal. L'encapçalava en Joan Vallcorba i el senyor Josep Roig, a bord d'un vehicle; el seguia la tractora Scania conduïda per en Toni Arimany amb una góndola enganxada; i tancava la comitiva un tercer cotxe. El trajecte des de la plaça Espanya de Barcelona fins a Castellbisbal fou un passeig distret i ben agradable. Abandonada l'autovia A2, enfilarem la costa amb revolts tancats que condueix dretament fins a Castellbisbal. A l'entrada del poble hi ha la nau on la família Roig hi tanca els autocars i autobusos de l'empresa Autos Castellbisbal SA. Allà, en la primera parada del viatge, s'havia de recollir un vell autocar Pegaso carrossat per en Beulas d'Arbúcies.
Aquest autocar fou donat de baixa l'any 2003 i ensems dipositat al pati de la nau que la família Roig té a Castellbisbal. El cotxe fou matriculat a Girona; el senyor Roig el comprà a l'empresa Autocars Xiberta SL de Celrà. Munta un motor Pegaso de cent setanta cavalls de potència, motor prou fiable però curt de potència. La carrosseria, model Eurocar del carrosser Beulas, és pròpia de les darreries de la dècada de 1970 i la primera meitat dels anys 1980.
Aquest autocar fou donat de baixa l'any 2003 i ensems dipositat al pati de la nau que la família Roig té a Castellbisbal. El cotxe fou matriculat a Girona; el senyor Roig el comprà a l'empresa Autocars Xiberta SL de Celrà. Munta un motor Pegaso de cent setanta cavalls de potència, motor prou fiable però curt de potència. La carrosseria, model Eurocar del carrosser Beulas, és pròpia de les darreries de la dècada de 1970 i la primera meitat dels anys 1980.
A desgrat que la família Roig concebé llur restauració, el fet que ja posseeixen un autocar pulcra i bellament reconstruït -un Pegaso Comet amb carrosseria Ayats espaterrant- va replantejar el projecte inicial. En Joan Vallcorba, que té una col·lecció de vehicles -cotxes, furgonetes i camions- ha assumit el projecte de restaurar l'autocar Pegaso de la família Roig i recuperar-ne llur esplendor.
Fa unes setmanes en Joan Vallcorba, mecànic professional, assistit per en Xavier Castells, revisaren a fons els elements mecànics del Pegaso. El resultat fou satisfactori. I amb la certesa que el motor, frens, canvi de marxes i demés elements mecànics funcionaven correctament, convingueren amb el senyor Roig de recollir-lo el dissabte 28 de maig, aprofitant la disponibilitat de la góndola d'Arimany i Piella Transport SL un cop descarregat a l'avinguda de la Reina Maria Cristina l'autocar Pegaso del senyor Miquel Gamon portat de Lleida i el fet que el propi senyor Roig també hi era, car acudí a l'encontre amb el seu autocar Pegaso Comet.
En el pati de la finca de Castellbisbal on la família Roig hi tanca els autocars i autobusos, el senyor Roig engegà el motor del vell Pegaso per poder carregar-lo a la góndola. Una labor delicada que requerí de temps, paciència i perícia. El Pegaso instants abans d'abandonar l'espai que ha ocupat una colla d'anys:
En el pati de la finca de Castellbisbal on la família Roig hi tanca els autocars i autobusos, el senyor Roig engegà el motor del vell Pegaso per poder carregar-lo a la góndola. Una labor delicada que requerí de temps, paciència i perícia. El Pegaso instants abans d'abandonar l'espai que ha ocupat una colla d'anys:
A poc a poc, amb lentitud i prudència, el Pegaso conduït pel senyor Roig abandonava el seu aparcament, operació en què fou assistit per en Joan Vallcorba, que treia el cap per una de les finestres:
Prossegueix la marxa enrere de l'autocar:
Cal recular per tal de tenir prou angle de gir i accedir a l'entrada d'un altre garatge de l'empresa:
Accés a un dels garatges adossats a la nau principal:
Recula el Pegaso per tal de poder encarar-se amb la góndola:
Marxa dretament i sense vacil·lar cap a la góndola:
La primera maniobra per pujar a la góndola fou fallida:
En la segona temptativa, amb el suport d'unes travesses de tren, que li proporcionaren més altura, el Pegaso, usant la potència del seu motor, s'enfilà ben justet a la góndola:
L'operació de la càrrega de l'autocar a la góndola fou verificada per en Toni Arimany:
Operació de falcar i afermar bé l'autocar un cop dipositat damunt la góndola:
De dreta a esquerra, els senyors Roig, pare i fill, en Joan Vallcorba i en Toni Arimany:
Amb l'autocar ben subjectat, marxarem, per l'autovia de circumval·lació de Barcelona B-30 que discorre per les comarques del Baix Llobregat, i el Vallès Occidental i Oriental, cap a Sentmenat. La part final del trajecte fou completat per unes carreteres comarcals envoltades de camps curulls d'herba grassa. Arribats a destí, s'havia de descarregat l'autocar Pegaso en una nau d'un polígon industrial de Sentmenat:
S'hagué d'engegar el motor de l'autocar per tal que la carrosseria s'aixequés i desfalcar-lo de les rodes posteriors. Una operació en la qual invertirem més temps del que suposàvem:
Un cop l'autocar desfalcat, se li llevaren les brides que el subjectaven a la góndola:
Amb cura, extremant la prudència, l'autocar, conduït per en Joan Vallcorba, descendí de la góndola, operació que fou meticulosament supervisada per en Toni Arimany:
L'autocar ja és a terra:
Recollida de les travesses i demés eines usades per a carregar, transportar i descarregar el Pegaso:
L'autocar, prest per ser dipositat a la nau que el senyor Vallcorba té a Sentmenat:
La satisfacció de la feina ben feta, eficaçment executada, reflectida en les cares exultants d'en Toni Arimany i d'en Joan Vallcorba:
De ben segur que en Joan Vallcorba, que ha restaurat uns quants vehicles, la seva passió, els seus coneixements mecànics i de planxa li seran de gran profit per executar un restauració impecable a aquest Pegaso amb carrosseria Beulas Eurocar. N'estem convençuts que en una propera edició del Ral·li Bus serà exposat al costat del Pegaso Comet amb carrosseria Ayats que posseeix el senyor Roig de Castellbisbal.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada