diumenge, 4 de setembre del 2016

L'Expoclàssic de Mollerussa: la participació d'uns camions clàssics (i II).



Dins el recinte firal de Mollerussa hem tingut l’oportunitat de saludar i xerrar amb uns quants amics. Els primers que la casualitat ha volgut que ens trobéssim han estat els senyors Ceballos, pare i fill. Li hem expressat al Toni Ceballos que, a parer nostre, han estat una badada involuntària, sense malícia, el fet que no s’hagi contemplat d’exposar el seu Pegaso 200 al costat del Pegaso Z-207 Barajas de la família Argelich. I ben fàcil que hagués estat d’exposar-lo car el camió compleix amb tots els requeriments administratius i mecànics per poder circular fins a Mollerussa; oimés és tancat en un poble proper a Mollerussa. Tenir el Barajas i el 200 un al costat de l'altre hagués fet molta patxoca, produït un gran i grat efecte. Al capdavall un deriva de l'altre. Tant de bo que si en la propera edició d’aquest saló els organitzadors projecten de reservar-hi un espai per l’exposició de camions clàssics, no hi ha de faltar pas el Pegaso d’en Toni Ceballos, a més d’altres camions que hi ha a les comarques limítrofs. Només és qüestió de cercar-los i contactar amb els seus propietaris per tal que els cedeixin. 

Al cap d’un moment hem saludat al senyor Antoni Pomés, representant del Club de Vehicles Clàssics de Lleida, associació caracteritzada per la celebració habitual d’esdeveniments, un dels quals, l’organització de la gran trobada de vehicles clàssics que tindrà lloc la propera primavera a La Panadella, un repte de debò que de ben segur serà un èxit absolut. No hi hem pogut xerrar gaire amb el senyor Pomés atès que estava atrafegat amunt i avall de l’exposició. Poc després hem tingut ocasió de saludar els senyors Gonzalo i Xavier Latorre, i la senyora del primer. 

Un cop visitades les parades de tots els marxants, ens hem encaminat dretament cap a l’espai on eren exposats els camions clàssics. Protegits per una cinta que barrava el pas als afeccionats i visitants, i sota un estricte control de seguretat que vetllava pel compliment de les normes de conducta, els camions eren arrenglats aproximadament per les dates de matriculació. L’exposició dels camions ha suposat un gran esforç econòmic per l’organització atès que gairebé tots els vehicles han estat transportats per Grues Cabós, una empresa de Fraga que té una base a Torrefarrera i disposa de góndoles pel traginar qualsevol classe de vehicle. 

Recollida del Berliet de Transports Herguido al garatge d’Alcarràs amb destinació a Mollerussa, a càrrec de Grues Cabós:  

IMG-20160902-WA0007

IMG-20160902-WA0008
Els primers camions exposats eren dos camions nord-americans de la dècada de 1920,  un Overland de l’any 1927, propietat del senyor Lluís Ardanuy, a qui no hem pogut pas saludar, i un Chevrolet amb la cabina de color groc que el senyor Argelich ha cedit amablement. Al seu costat, un furgó Mercedes Benz que ENMASA construí a la planta que tenia al barri del Bon Pastor de Barcelona, el qual fou propietat del Garatge Dalmau de Lleida. Un encert el fet d’haver conservat els colors originals dels vehicle. 

El Chevrolet i el Overland, dos camions produïts en els feliços anys 1920: 

IMG_3088

IMG_3086

El furgó Mercedes Benz que fou del Garatge Dalmau de Lleida: 

IMG_3096

IMG-20160903-WA0006(2)

A la renglera de camions clàssics era formada per un Bedford, de la família Argelich, molt ben restaurat. Un dels elements més bonics del vehicle és la caixa de fusta que conserva. 

IMG_3080

IMG_3093

Després hem gaudit amb el Pegaso Z-207 Barajas, recuperat en un desballestament d’Igualada, que conserva els elements originals propis del model –com ho és la seva peculiar suspensió davantera- i també ben restaurat. 

IMG_3118

IMG_3082 

IMG_3065
 
El Barreiros Super Azor dels senyors Herguido era posat a la dreta del  Pegaso Z-207: 

IMG_3121

IMG_3120

Un de les sorpreses de l’encontre ha estat la presentació del Pegaso 1065 primera sèrie, matriculat a Osca, el qual equipa el canvi de sis marxes, el motor de cent setanta cavalls de potència i el calderí rodó, que el senyor Miquel Gamon ha restaurat. Una restauració de concurs, immaculada. Equipa un bolquet Pepin, construït a Saragossa, una grua Hiab-Valman i a la visera hi porta escrit El Portal del Pirineu. 

IMG_3116

IMG_3063 

IMG_3059

IMG_3078

IMG_3106

Felicitem al senyor Gamon per la iniciativa d’haver restaurat el Pegaso Europa, el qual desitgem de veure, si és possible, a la trobada de La Panadella. 

El següent vehicle era l’autocar Pegaso Comet que cobria la línia regular de Lleida a Camporrells i que  el senyor Gamon restaurà fa uns quants anys. 

IMG_3115

IMG_3056

IMG_3084

IMG_3109

Els darrers vehicles eren el Sava-Berliet de Transports Herguido d’Alcarràs i el Magirus del parc de bombers de Lleida que s’exposa al museu Roda Roda de la capital del Segrià. 

IMG_3074

IMG_3072

El Berliet de la família Herguido d'Alcarràs: 

IMG_3114

El Magirus del cos de bombers de Lleida que s'exposa al museu Roda Roda de la capital del Segrià: 

IMG_3068 

IMG_3111

En Toni Arimany, un bon amic, amb el seu fill Àlex: 

IMG_3076
 
A les dues del migdia, i sota un sol inclement hem fet via cap el restaurant Resquitx de Mollerussa, on hem dinat i ens hem reviscolat. Un cop tips, ens hem acomiadat i cap a casa. 

Lamentem no haver pogut saludar els senyors Gamon i Riera Palmer.  I quant a la fira, hem de felicitar els organitzadors per la distribució de les activitats muntades.  Un gran nombre d’expositors, de visitants i compradors.  També era molt raonable el preu de l’entrada, fet que facilita l’assistència d’afeccionats. 

Ara que sembla que l'interès pels camions ha arrencat a casa nostra amb força, creiem que s'ha de remarcar l'afany que en Xavier Castells Quintana, transportista jubilat, ha tingut per difondre i fer créixer l'afició mitjançant l'organització de les tres edicions de la trobada de vehicles clàssics que s'han celebrat a Sant Vicenç de Torelló els anys 2011, 2013 i 2015. 

Tant de bo que en l’edició del proper any els promotors del saló Expoclàssics apostin per la continuïtat dels camions clàssics. Una afició que cada dia es consolida a casa nostra. Agraïm al Claudio Herguido que ens convidés a aquest saló de vehicles clàssics. I ho formulem en plural (vehicles clàssics) atès que hi ha hagut motocicletes, automòbils, furgonetes, camions, autocars i tractors, tots d'època.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada